خبرگزاری کار ایران

ونکی: ایران پایگاه توسعه ورزش آسیا می‌شود

شجاعی: علم مربیان تیروکمان را به روز می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۰۷

در نامه ارسالی در خصوص وضعیت رشته تیر و کمان در ایران عنوان شده که حق شرکت در مسابقات بین المللی را ندارید، پس مهم نیست که به صراحت عنوان شود، فدراسیون ما تعلیق هست یا خیر.

نشست مشترک مطبوعاتی روسای فدراسیون تیر و کمان ایران و مجارستان صبح امروز دفتر امور مشتر فدراسیون‌ها برگزار و از امضای تفاهم نامه همکاری دو کشور خبر داده شد.

یه گزارش ایلنا، در ابتدا سباستین بنکی، رئیس فدراسیون تیر و کمان و رئیس انجمن بین المللی تیرو کمان با اشاره به تاریخچه وجود تیر و کمان در ایران و مجارستان گفت: از عهد باستان کشور ایران در زمینه تیر و کمان حرفی برای گفتن داشته است. قصد داریم تا مشترکات موجود بین ایران و اروپا را در قالب هماهنگی های جدید برنامه ریزی کنیم تا موجبات توسعه هرچه بیشتر ورزش تیر و کمان را در سطح بین الملل و جهان فراهم کنیم.

سباستین بنکی در ادامه افزود: قصد داریم تا پست معاون اول انجمن بین المللی تیر و کمان و ریاست انجمن آسیایی تیر و کمان را به شخص سرپرست فدراسیون تیر و کمان ایران واگذار کنیم. پیش از این در زمینه فعالیت این انجمن در آسیا کار خاصی صورت نگرفته است اما در انجمن بین المللی 12 کشور اروپایی و ترکیه عضو هستند. هر کاری باید از یک جا شروع شود و ما قصد داریم با ظرفیت های موجود در ایران کار خود را در آسیا شروع کنیم.

در ادامه جلسه محمد علی شجاعی، رئیس فدراسیون تیر و کمان گفت: از روزی که فدارسیون تیر و کمان آمده ام، در نظر داشتم تا بتوانیم ارتباطات داخلی و خارجی خود را در جهت پیشبرد برنامه های کمک به تیر و کمان توسعه بدهیم. در سفر اخیر به ترکیه نیز از همتای ترک خود دعوت کردم تا برای بازدید از کشور در آینده نزدیک به ایران بیاید. از طرفی انجمن بین المللی تیر و کمان از سال 1982 شکل گرفته و برنامه مشترک ایران و مجارستان همکاری نزدیک در جهت توسعه ورزش و ارتباطات در قاره های اروپا و آسیا است.

وی افزود: یکی از سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران توسعه روابط با سایر کشورهاست. علاوه بر همکاری در زمینه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی باید در خصوص ورزش در سطح کلان و رشته تیر و کمان در بخش خاص به ایجاد دوستی بیشتر در بین دو کشور بپردازیم.

رئیس فدراسیون تیر و کمان در پاسخ به این سوال که فدراسیون ایران از تعلیق خارج شده است، عنوان داشت: در جلسه آتی هیات رئیسه کمیته بین المللی المپیک ـ 10 روز آینده ـ قرار است در خصوص وضعیت فدراسیون تیر و کمان ایران تصمیم گیری شود. در نامه ارسالی در خصوص وضعیت رشته تیر و کمان در ایران عنوان شده که حق شرکت در مسابقات بین المللی را ندارید، پس مهم نیست که به صراحت عنوان شود، فدراسیون ما تعلیق هست یا خیر.

شجاعی خاطر نشان کرد: برگزاری مسابقات دو و چند جانبه، برگزاری اردوهای مشترک، استعدادیابی و زیر نظر گرفتن تمرینات تیم های پایه ملی ایران توسط مربیان مجارها از برنامه های مورد نظر ماست. اهداف مورد نظر در قالب تفاهم نامه ای مبادله و اجرا خواهد شد. در بعد تحقیقات و آموزش، مربیان و داوران ایرانی نیاز مبرمی به " به روز شدن " دارند. این مطلبی است که معتقدم ضعف ما محسوب می شود. در همین راستا در نظر داریم با اعزام مربیان به انجمن بین المللی تیر و کمان و آوردن مدرسان، سطح علمی کشور را در زمینه هایی که احساس نیاز می شود، بالا ببریم.

وی با اشاره به اینکه در کشور ایران به دو رشته کامپوند و ریکرو پرداخته می‌**9شود اما در اروپا پرداختن به رشته های جذاب دیگر مرسوم است، گفت: قصد داریم تا رشته های شکار، ابعاد 3 بعدی و کمان باستانی را در ایران راه اندازی کنیم. پرداختن به 3 رشته اخیر توانسته کمک موثری شایانی به پیشرفت ورزشکاران مجار دو رشته کامپوند و ریکرو کند.

رئیس فدراسیون تیر و کمان گفت: در ایران قرار نیست با فعال شدن 3 رشته جدید، کامپوند و ریکرو به حاشیه رانده شوند چرا که مسابقات این دو سبک در المپیک پذیرفته شده است. ورود 3 سبک جدید تیر کمان برای توسعه و همگانی کردن ورزش در بین مردم است.

شجاعی در پایان تاکید کرد: کل ورزش ایران با نداشتن بودجه دست به گریبان است اما در ورزش تیر و کمان، توسعه و همگانی کردن این رشته یکی از موارد مغفول است که از برنامه های مد نظر خود عقب هستیم. آوردن سبک های جدید برای جذب قشر جوان به ورزش تیر و کمان است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز