خبرگزاری کار ایران

نماینده ایران از نماینده قزاقستان پیشه گرفت؛

بهداد سلیمی برای دومین بار بهترین وزنه‌بردار جهان شد

asdasd
کد خبر : ۴۲۵۴۰

پس از بهداد سلیمی از ایران و ایلین ایلیا از قزاقستان، آدرین زیلینسکی از لهستان که در رقابت با کیانوش رستمی مدال طلای دسته 85 کیلوگرم المپیک را به دست آورد به عنوان سومین وزنه بردار برتر سال 2012 انتخاب شد.

وزنه‌بردار فوق سنگین ایران برای دومین بار طی سه سال گذشته عنوان بهترین وزنه برداری جهان را از آن خود کرد.

به گزارش ایلنا، اگر چه لیونل مسی با بردن چهارمین توپ طلای خود در دنیای فوتبال جاودانه شد، اما بهداد سلیمی هم در اوج جوانی در مسیر جاودانگی در وزنه‌برداری قدم بر می‌دارد.

سلیمی که در رقابت‌های المپیک لندن به کسب یکی از با ارزش‌ترین مدال‌های طلای بازی‌ها شد، در نظرسنجی سایت فدراسیون جهانی وزنه‌برداری بالاتر از ایلین ایلیا، وزنه‌بردار سرشناس قزاقستانی‌ها ایستاد و عنوان بهترین وزنه بردار سال 2012 را از آن خود کرد.

بهداد سلیمی که در سه سال گذشته عناوین با ارزشی چون دو طلای جهانی 2010 و 2011، طلای المپیک 2012، دو طلای قهرمانی آسیا 2011 و 2012 و طلای بازی‌های آسیایی 2010 را از آن خورده کرده است، پیش از این در سال 2010 نیز از سوی فدراسیون جهانی وزنه‌برداری عنوان بهترین وزنه‌بردار سال جهان را به خود اختصاص داده بود.

گفتنی است، در نظرسنجی برای انتخاب بهترین وزنه‌بردار سال 2012 بیش از 1300 کاربر اینترنتی شرکت کردند و پس از بهداد سلیمی از ایران و ایلین ایلیا از قزاقستان، آدرین زیلینسکی از لهستان که در رقابت با کیانوش رستمی مدال طلای دسته 85 کیلوگرم المپیک را به دست آورد به عنوان سومین وزنه بردار برتر سال 2012 انتخاب شد.

هر چند امید اول قزاق‌ها، یعنی ایلین ایلیا در رقابت با بهداد سلیمی ناکام ماند، اما در بخش زنان هر سه وزنه بردار برتر سال 2012 از قزاقستان بودند. زوالفیا چینشانلو، مایا منزا و سوئیتلانا پودوبدوآ وزنه‌برداران زنی بودند که عناوین اول تا سومین بهترین‌های سال 2012 میلادی را از آن خود کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز