خبرگزاری کار ایران

حدادی بیشتر در مناطق زلزله‌زده بود تا محل تمرین؛

افشین داوری: عملکرد ضعیف احسان حدادی قابل پیش‌بینی بود

برنامه بلندمدت ما حضور پرقدرت در مسابقات المپیک برزیل است/در پرش طول، پرتاب چکش و پرش ارتفاع استعدادهای خوبی داریم

رئیس فدراسیون دوومیدانی با اشاره به عملکرد ضعیف احسان حدادی در مسابقات جام الماس در کشور سوئیس گفت: با توجه به اینکه حدادی به تازگی از مسابقه بزرگ و سنگینی مانند المپیک برگشته بود و تمرینات خوبی هم در این مدت نداشت نتایجی که در جام الماس به دست آمد طبیعی بود.


افشین داوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با بیان این مطلب افزود: حدادی بعد از اینکه از مسابقات المپیک برگشت بلافاصله بنا به حادثه زلزله‌ای که در شمال غرب کشور اتفاق افتاده بود به این منطقه سفر کرد و بیشتر زمان خود را صرف امور خیریه در این ارتباط کرد، به همین دلیل هم نتوانست تمرینات لازم را انجام بدهد. طبیعتا در چنین شرایطی حدادی که در روز نزدیک به ۹ ساعت تمرین می‌کرد از آمادگی همیشگی دور شود.


وی ادامه داد: شاید حضور حدادی در جام الماس به نوعی اجباری بود چراکه گرید ورزشکار با حضور در این مسابقات متفاوت می‌شود. دوومیدانی‌کارانی که همواره در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند در مجموع امتیازات قابل قبولی را کسب می‌کنند که در نوع خود حائز اهمیت است چراکه در مسابقات آینده احسان حدادی تاثیرگذار خواهد بود.


رئیس فدراسیون دوومیدانی با بیان اینکه ما انتظار نداشتیم حدادی در جام الماس درخشش المپیک را داشته باشد، گفت: با توجه به جمیع جهات و شرایطی که حدادی داشت خودش هم می‌دانست در مسابقات جام الماس نمی‌تواند‌‌ همان حدادی همیشگی باشد. باید قبول کرد این ورزشکار که در مسابقات المپیک توانست یک مدال ارزشمند را به دست بیاورد دیگر نیرویش تخلیه شده بود و در چنین شرایطی نباید انتظار داشته باشیم حدادی با فاصله بسیار اندک نسبت به المپیک و آن هم در شرایطی که تمرینات خوبی نداشته مجددا درخشش لازم را در جام الماس داشته باشد.


داوری تاکید کرد: با وجود اینکه حدادی پس از بازگشت از المپیک بیشتر در مناطق آذربایجان غربی و زلزله‌زده بود و به همین دلیل نتوانست تمرینات خوبی را پشت سر بگذارد اما در رنکینگ جام الماس توانست در بین ۳ نفر نخست قرار بگیرد و تا حدودی توانست امتیازاتی که نیاز داشت را به دست بیاورد. در کنار آن یک پولی هم به عنوان جایزه به او داده شد اما از همه مهم‌تر امتیازی بود که با حضور حدادی در این مسابقات به او داده شد.

رئیس فدراسیون دوومیدانی درخصوص برنامه‌های آینده این فدراسیون گفت: اهداف ما از قبل تعیین شده و هیچ تغییری نمی‌کند. ۳ هدف کوتاه مدت، میان مدت و دراز مدت داشتیم که در این بین کوتاه مدت‌ها انجام شد و در حال حاضر برنامه میان مدت خود را انجام می‌دهیم و انشاالله برنامه بلندمدت ما حضور پرقدرت در مسابقات المپیک برزیل است که هدف‌گذاری‌هایی را در این ارتباط انجام داده‌ایم.

داوری در پاسخ به این سوال که در مسابقات المپیک ۲۰۱۶ پیش‌بینی کسب چند مدال را در رشته دوومیدانی دارید؟ اظهار کرد: نمی‌توانیم تعداد مدال را پیش‌بینی کنیم، چراکه پیش‌بینی حتی کسب یک مدال هم بسیار سخت است. ما بعد از سال‌ها در المپیک لندن توانستیم با ۱۰ ورزشکار از رشته دوومیدانی در این رقابت‌ها حضور داشته باشیم و در این بین توانستیم یک مدال نقره را کسب کنیم که تاریخ‌ساز شد و دوومیدانی کشور را در جرگه مدال‌آوران المپیک قرار داد و باعث شد حال و هوای خاصی به دوومیدانی کشور دمیده شود.

رئیس فدراسیون دوومیدانی همچنین در ادامه تاکید کرد: ما انتظار داریم مسئولین ورزش کشور با توجه به مدال‌آوری که دوومیدانی در مسابقات المپیک داشت نگاه متفاوت و ویژه‌تری را نسبت به گذشته به این رشته داشته باشند و کمک کنند ما بتوانیم برنامه‌های گسترده‌ای که در این حوزه را داریم به نحو شایسته اجرا کنیم، چراکه اگر موفقیتی در دوومیدانی به دست بیاید تمامی اهالی ورزش در آن سهم دارند، حتی رسانه‌ها نیز به نوبه خود کمک‌های زیادی به ما کرده‌اند و آن‌ها هم در موفقیت‌های به دست آمده سهیم هستند.

داوری همچنین با بیان اینکه در پرتاب نیزه و همچنین پرتاب چکش به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم، ‌اظهارکرد: مسابقات المپیک شرایط ویژه‌ای دارد و رقابت در آن بسیار سنگین است به همین دلیل هیچ‌گاه نمی‌توانیم طبق پیش‌بینی و حدس و گمان کار خود را پیش بریم. در همین مسابقات لندن در رشته پرتاب نیزه ورزشکار ترینیداد و توباگو توانست عنوان قهرمانی را به دست بیاورد که هیچ‌کس روی او حساب نمی‌کرد اما ما نیز در پرتاب چکش و همچنین پرش ارتفاع پیشرفت‌های خوبی داشتیم و این انتظار را داریم با حمایت‌هایی که از این ورزشکاران صورت می‌گیرد در آینده نزدیک در میادین جهانی برای کسب مدال تلاش کنند.


داوری در پایان خاطرنشان کرد: در دوومیدانی در برخی از رشته‌ها نزدیک به ۲۰۰ نفر ورزشکار حضور دارد و در چنین شرایطی کسب مدال کار بسیار سختی است، اما با توجه به برنامه‌ریزی که انجام شده، ما در حال حاضر سوای پرتاب دیسک که احسان حدادی را داریم در پرش طول، پرتاب چکش و پرش ارتفاع استعدادهای خوبی داریم که می‌توانند در آینده نزدیک ما را به کسب مدال در میادین جهانی امیدوار کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز