خبرگزاری کار ایران

حاتمی خبر داد:

محرومیت برخی داوران والیبال از قضاوت در لیگ

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۸۳

ناظران و نمایندگان فدراسیون والیبال نباید اجازه دهند که نقض قوانین انجام شود.

رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال با بیان اینکه نمی‌توان منکر اشتباهات داوری در دور رفت لیگ برتر والیبال شد، گفت: برخی از داوران به دلیل اشتباهات در قضاوت از طرف کمیته بازخواست و یا مدتی از قضاوت محروم شدند، اما برای حفظ شان و شخصیت، اسامی آنان اعلام نمی شود.

به گزارش ایلنا، امیدوار حاتمی با بیان این مطلب افزود: بازی‌های دور رفت لیگ برتر والیبال خیلی به هم نزدیک بود و حدود 70 درصد بازی ها نیز بیش از 3 ست داشت که این موضوع آماری بیانگر کار سخت داوری است. حتی اگر بازی ها در 3 ست پایان یافت، اما امتیازهای حساس بالای 25 داشت.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلات مهم دور رفت لیگ برتر والیبال، آشنا نبودن بازیکنان، مربیان و تماشاگران با قوانین و مقررات جدید داوری در والیبال بود، خاطرنشان کرد: در بسیاری از مواقع اگر آنان با قوانین جدید آشنا بودند، دیگر به نحوه قضاوت داور اعتراض نمی‌کردند تا حاشیه‌های نیز برای بازی بوجود نیاید. به عنوان مثال برخورد با تور دیگر خطا محسوب نمی‌شود اما در برخی بازها به داورها برای نگرفتن خطا در این موارد اعتراض می‌شد.

رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال در ادامه با بیان اینکه نمی‌توان منکر اشتباهات داوری در دور رفت لیگ برتر والیبال شد، گفت: برخی از داوران در دور رفت لیگ برتر والیبال به دلیل اشتباهات خود از طرف کمیته بازخواست و یا مدتی از قضاوت محروم شدند، اما برای حفظ شأن و شخصیت آنان، اسامی اعلام نشده است. امیدواریم در دور برگشت که بازیکنان و مربیان نسبت به قوانین اشراف بیشتری می یابند، بازی های بهتر و بدون مشکل در قضاوت شاهد باشیم.

وی یکی از مشکلات اصلی دور رفت لیگ برتر والیبال را استفاده از نیروهای محلی به عنوان منشی و خط نگهدار دانست و گفت: برای هر بازی داور اول و دوم از مرکز اعزام می‌شود، اما سایر عوامل قضاوت از شهر میزبان و یا استان میزبان انتخاب می‌شوند. در بسیاری از مواقع تیم‌ها و تماشاگران انتظارات غیر منطقی از این افراد دارند که با روحیه ورزشکاری همخوانی ندارد و آنان را با مشکل روبرو می کنند. در مجموع داورانی که در دور رفت لیگ برتر والیبال قضاوت داشتند، نمره قابل قبول گرفتند چراکه در هیچیک از بازی‌ها قضاوت و داوری موجب باخت تیمی نشده است.

حاتمی در ادامه با تاکید بر اینکه باید به سمتی حرکت کنیم که داوران و ناظران مانع رالی مسابقات نشوند و بازی والیبال کمتر قطع شود، گفت: ناظران و نمایندگان فدراسیون والیبال نباید اجازه دهند که نقض قوانین انجام شود. متاسفانه برخی از نمایندگان و ناظران شرح قانون را انجام نمی‌دهند و عاملی برای ایجاد شک و تردید می‌شوند. به عنوان مثال اگر یک بازیکن کارت زرد در بازی می‌گیرد، برای بار دو در همان بازی نمی‌توان به آن بازیکن کارت زرد داد و باید حتما از کارت قرمز استفاده کرد. یا اگر خط نگهدار تشخیص داخل یا اوت داد، داور اول باید بر مبنای مشاهده خود و استفاده از نظر خط نگهدار، رای قطعی دهد و نمی‌تواند تکرار و سرویس بجا اعلام کند.

رییس کمیته داوران فدراسیون والیبال در ادامه با بیان اینکه اشتباهات داوری جزئی از بازی است، تاکید کرد: نباید این اشتباهات خدای ناکرده با غرض‌ورزی و یک سویه باشد. ناگفته نماند خستگی مسافرت‌ها، تاخیر در پرواز و دیر رسیدن به مقصد نیز در عملکرد داوران تاثیرگذار است و نمی‌توان آنها را نادیده گرفت.

حاتمی درخصوص استفاده از داوران ایرانی در لیگ جهانی سال آینده میلادی، گفت: یکی از مزایای مهم حضور ایران در لیگ جهانی همین موضوع است. در بازی‌های لیگ جهانی تنها داور اول و دوم از طرف فدراسیون جهانی مشخص می‌شوند و سایر عوامل قضاوت مانند منشی‌ها و خط نگهداران از کشور میزبان انتخاب می‌شوند. بنابراین در بازی‌های که تیم ملی والیبال ایران میزبان است، فرصت مناسبی برای اینگونه عوامل به وجود می‌آید که از تجربه حضور در لیگ جهانی استفاده کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز