خبرگزاری کار ایران

حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی؛

تقدیر درستی از ورزشکاران مدال‌آور انجام شود

با انجام کارهای ماندگار تقدیر درستی از این ورزشکاران به جا آید، می‌توان با ساخت یک کارخانه و اهدا به ورزشکاران مدال‌آور در مباحث ایجاد اشتغال، تولید و سرمایه نیز گام‌های موثری برداشته شود.

نشستی با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی در محل تالار اجتماعات اداره کل ورزش و جوانان خراسان رضوی با موضوع نماز و تبیین جایگاه آن در ورزش برگزار شد.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی در این نشست که با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خراسان رضوی و معاونان اداره کل، تعدادی از نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد، روسای هیات‌های ورزشی و ورزشکاران بر‌تر استان با بیان اینکه برای ترویج نماز و نمازخوانی باید از ورزشکاران قهرمان بهره گرفت، افزود: رفتار ورزشکاران موفق به طور حتم تاثیرگذاری بیشتری روی نونهالان، نوجوانان و جوانان خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: مسئولان فعال در عرصه ورزش نیز باید در برنامه‌های اقامه نماز حضور فعال داشته تا الگویی در این زمینه برای ورزشکاران باشند.

وی پیشنهاد کرد: در هر مجموعه ورزشی یک اسلام‌شناس به منظور معرفی هرچه بهتر مسائل دینی و اعتقادی و پاسخ به سوالات بیشماری که برای نوجوانان و جوانان علاقه‌مند به ورزش پیش می‌آید حضور داشته باشد.

وی جایگاه ورزش در اشاعه روحیه همکاری، تعاون و مهرورزی در جامعه را بسیار با ارزش دانست و گفت: با انجام ورزش می‌توان با تجربه کردن لذت‌های حلال، به جامعه و کشور خدمت‌رسانی کرد و در حوزه الگوسازی فرهنگی در بعضی از مسائل وارد شد.

قرائتی تغییر در نوع پاداش اهدایی به ورزشکاران مدال‌آور را لازم دانست و گفت: بهتر است؛ با انجام کارهای ماندگار تقدیر درستی از این ورزشکاران به جا آید، به عنوان مثال می‌توان با ساخت یک کارخانه و اهدا به ورزشکاران مدال‌آور در مباحث ایجاد اشتغال، تولید و سرمایه نیز گام‌های موثری برداشته شود.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت رفتار ورزشکار پس از کسب عنوان قهرمانی در میادین بین‌المللی اظهارکرد: یک ورزشکار با به جا آوردن سجده شکر بعد از بدست آوردن مدال می‌تواند به راحتی فرهنگ و اعتقادات خود را به دنیا نشان دهد در صورتی که انجام این امر توسط یک مبلغ دینی بسیار زمانبر و کاری دشوار است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز