خبرگزاری کار ایران

فاز تازه فشار نهاد‌های بین‌المللی؛

فدراسیون جهانی قایقرانی ریاست اسبقیان را نپذیرفت

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۲

واضح است كه انتخابات بر طبق اساسنامه‌ای كه از سوی IOC و ISAF تایید نشده، برگزار گردیده و ما از سوی IOC توصیه شده‌ایم كه نتایج این انتخابات را قبول نكنیم...

فدراسیون بین المللی قایقرانی بادبانی با ارسال نامه‌ای به کمیته ملی المپیک ریاست سید شروین اسبقیان بر فدراسیون قایقرانی ایران را غیر قانونی خواند.

به گزارش ایلنا، در نامه‌ای که از سوی جروم پلس دبیرکل فدراسیون بین المللی قایقرانی به رئیس کمیته بین المللی المپیک ایران ارسال شده علاوه بر اینکه ریاست اسبقیان بر فدراسیون قایقرانی غیر قانونی خوانده شده، اساسنامه جدید این فدراسیون راه هم به دلیل دخالت دولت در تنظیم آن نپذیرفته است.

در این نامه آمده است:

در رابطه با نامه 19 سپتامبر شما به رییس ما در مورد اساسنامه استاندارد فدراسیون‌های ورزشی آماتوری جمهوری اسلامی ایران،

ما نتیجه می‌گیریم كه این اساسنامه‌ها توسط مقامات دولتی برای فدراسیون‌های ورزشی ملی تهیه شده و به طور آشكارا آن‌ها اساسنامه‌هایی نیستند كه به طور مستقل توسط فدراسیون قایقرانی ایران تهیه شده باشند. این یك نقض آشكار اصول است. همچنین موارد زیاد دیگری وجود دارند كه به طور آشكارا بر خلاف اصول استقلال جنبش المپیك هستند كه مداخله واضح در امور فدراسیون‌های ملی از سوی عضوی دولتی كه در اینجا "سازمان تربیت بدنی" نامیده می‌شود، را نمایان می‌سازد.

ما توصیه‌ای را از سوی IOC دریافت كرده‌ایم تا وضعیت مرتبط با فدراسیون قایقرانی ایران را بررسی كنیم و مطمئن شویم كه پیش از برگزاری انتخابات، اساسنامه این فدراسیون كه عضو ISAF است كاملا منطبق با اصول تعیین شده از سوی مقامات جنبش المپیك (به طور ویژه مربوط به اصل استقلال) و قوانین ISAF هم‌خوانی داشته باشد.

واضح است كه انتخابات بر طبق اساسنامه‌ای كه از سوی IOC و ISAF تایید نشده، برگزار گردیده و ما از سوی IOC توصیه شده‌ایم كه نتایج این انتخابات را قبول نكنیم و تقاضای برگزاری انتخاباتی جدید بر اساس اساسنامه‌ای تایید شده و مورد مطالعه قرار گرفته از سوی خود را داریم.

ما نام سید محمد شروین اسبقیان نمینی را به عنوان رییس فدراسیون قایقرانی ایران از روی وب‌سایت و فهرست ثبت شده‌مان حذف كردیم.

من همچنین یك كپی از این نامه را به كمیته انتخابات ISAF و كمیته قانون‌گذاری ارسال كردم تا این مورد درخصوص اجازه حضور این فدراسیون در مجمع عمومی ISAF كه ماه نوامبر در ایرلند برگزار می‌شود، لحاظ گردد.

لطفا از هیچ تماس و یا درخواست برای دریافت اطلاعات بیشتر در این مورد دریغ نكنید.

ارادتمند شما

ژروم پلس

دبیركل ISAF

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز