خبرگزاری کار ایران

مسئول روابط عمومی دانشگاه پیام نور خبرداد:

ترتیل قرآن کریم توسط قاری دانشگاه پیام نور زنجانی

asdasd
کد خبر : ۱۱۰۵۷

دانشجوی دانشگاه پیام نور استان زنجان اقدام به ترتیل کل قرآن کریم کرد.

ایلنا - زنجان: قاری قران و ترتیل خوان کل قران گفت: تبلیغ، ترویج و اشاعه قرآن کریم، مقابله با جنگ نرم دشمن از جمله اهداف این اقدام است.

به گزارش ایلنا از زنجان، یوسف قاسمی قاری ممتاز بین المللی قرآن کریم و دانشجوی رشته زبان و ادبیات انگلیسی مرکز زنجان کار تحقیقاتی و مطالعاتی ترتیل قرآن شامل صوت و لحن، وقف و ابتدا را در یک و نیم سال و ضبط کل قرآن را در طول 7 ماه به اتمام رسانده است.

وی با اشاره به اینکه تلاوت کل قرآن در قالب دو سی دی تهیه شده است، ادامه داد: ترتیل قرآن کریم با همکاری موسسات قرآنی، سازمان تبلیغات اسلامی و اداره اوقاف صورت گرفته و پخش آن از سوی مرکز فرهنگی شهید آوینی انجام می شود.

قاسمی هدف ترتیل کل قرآن را عمل به منویات مقام معظم رهبری و محقق کردن شعار سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان و تصریح کرد: تبلیغ، ترویج و اشاعه قرآن کریم، مقابله با جنگ نرم دشمن از جمله اهداف این اقدام است.

وی اقدام خود را اولین ترتیل کل قرآن کریم در استان دانست و اضافه کرد: این قرائت در کل کشور نیز با رعایت استانداردهای لازم در بین قرائت 10 نفر برتر کشور قرار دارد.

وی تولید محصولات جدید قرآنی شامل تلاوت به صورت قرائت، ابتهالات و انشادهای قرآنی و تواشیح ها را از دیگر برنامه های خود اعلام کرد.

تعلیم و تعلّم قرآن کریم به مدت 15 سال، کسب عنوان قاری نمونه و برگزیده شورای عالی قرآن کشور، کسب مقام اول و دوم مسابقات سراسری ترتیل قرآن کریم سازمان اوقاف در چند سال متوالی، کسب مقام دوم مسابقات قرائت قرآن کریم دانشجویان سراسر کشور در سال 86، کسب مقام نخست مسابقات قرائت قرآن کریم دانش آموزان سراسر کشور در سال 79 از جمله مقام های کسب شده توسط یوسف قاسمی است.

از دیگر افتخارات قرآنی وی کسب مقام اول مسابقات سراسری قرائت قرآن کریم نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در سال 90، مقام نخست مسابقات ابتهال سازمان اوقاف در سال های 89 و90 در استان، نفر ممتاز مسابقات سراسری ابتهال سازمان اوقاف در سال 89 است.

خاطر نشان می شود عضویت در شورای عالی قرآن مقام معظم رهبری، کسب عنوان سفیر قرآنی جمهوری اسلامی ایران از جانب مقام معظم رهبری جهت تلاوت و تبلیغ قرآن کریم در کنگره عظیم حج تمتع در سال 90، حضور در کشورهای خارجی جهت تلاوت، تبلیغ و تدریس قرآن کریم، ارائه مقالات متعدد در زمینه قرائت قرآن کریم، همکاری با صدا و سیما و تهیه برنامه های مختلف آموزش قرآن کریم بعنوان مدرس و کارشناس، توفیق تلاوت قرآن کریم در مسابقات بین المللی حفظ، قرائت و تفسیر قرآن کریم جمهوری اسلامی ایران در سال 81، تدریس علوم عالیه ی قرآنی در دوره های متعدد،تربیت قاریان، حافظان و مربیان، کسب عنوان چهره منتخب استان در همایش تجلیل از فعالان عرصه‌های دینی – فرهنگی در سال 91دیگر افتخارات وی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز