خبرگزاری کار ایران

افسانه شعبان‌نژاد:

جذابیت، کودک را تا پایان با رمان همراه می‌کند

کد خبر : ۹۶۰۴۵

رمان کودک در حقیقت یک داستان بلند است و از نظر حجم با رمان‌هایی که برای نوجوانان نوشته می‌شود تفاوت‌ دارد.

ایلنا: شاعر و نویسنده کودک و نوجوان گفت: حجم زیاد داستان کودکان را از خواندن آثار بلند یا رمان باز نمی‌دارد، اگر رمانی برای کودک جذابیت داشته باشد می‌تواند او را تا پایان داستان نگه دارد.
به گزارش ایلنا، افسانه شعبان‌نژاد(شاعر، نویسنده، کار‌شناس و منتقد ادبیات کودک و نوجوان) درباره ژانر رمان کودک گفت: رمان کودک در حقیقت یک داستان بلند است و از نظر حجم با رمان‌هایی که برای نوجوانان نوشته می‌شود تفاوت‌ دارد. نویسنده باید رمان کودک را در حجم کمتری نسبت به آنچه معمولا برای رمان در نظر گرفته می‌شود بنویسد.
وی با بیان اینکه تاکنون تجربه انتشار رمان کودک را داشته و بازخورد آن را دیده‌ است، افزود: رمان «باغ هزار دخترون» خیلی مورد توجه مخاطبان کودک قرار گرفت و یکی از نمونه‌هایی است که می‌توان برای نشان دادن استقبال کودکان از ژانر رمان به آن استناد کرد.
این داستان‌نویس و شاعر کودک و نوجوان ادامه داد: از آثار نمونه‌های آثار موفق در ژانر رمان کودک آثار خانم شکوه قاسم‌نیا است که با استقبال خوبی از سوی مخاطبان کودک مواجه شد، برای مثال رمان کودک «دختر نارنج و ترنج» ایشان توانست کودکان زیادی را به خود جذب کند.
وی از جذابیت به عنوان مهم‌ترین عنصر یک رمان کودک یاد کرد و گفت: لزوما نمی‌توان گفت که حجم زیاد داستان کودکان را از خواندن آثار بلند یا‌‌ همان رمان باز می‌دارد، اگر رمانی برای کودک جذابیت داشته باشد می‌تواند او را تا پایان داستان نگه دارد.
این کار‌شناس ادبیات کودک و نوجوان در پایان گفت: من در رمان‌هایی که برای کودکان نوشتم سعی کردم از تخیل استفاده کنم و آن‌ها را در کنار افسانه‌های ادبیات کهن به کار ببرم و با این کار داستان را برای کودکان جذاب‌تر کنم.
وی در پایان گفت: راه‌اندازی پروژه «رمان کودک» توسط دفتر ادبیات کودک و نوجوان در ارتقاء فرهنگ کتاب و کتابخوانی بسیار مثمر ثمر است و حتی لازم بود این طرح پیش از این‌ها انجام می‌شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز