خبرگزاری کار ایران

مدیرکل ارشاد اصفهان خبر داد:

بنیاد فرهنگی و ادبی صائب راه‌اندازی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۸۹

10 تیرماه به عنوان روز بزرگداشت شاعر ارزشمند صائب تبریزی انتخاب شده است. بنیاد فرهنگی و ادبی صائب نیز در آینده‌ای نزدیک راه‌اندازی می‌شود.

ایلنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در مراسم بزرگداشت صائب تبریزی گفت: امیدواریم بنیاد فرهنگی و ادبی صائب در آینده‌ای نزدیک راه اندازی شود.

به گزارش خبر نگاز ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی افزود: بنیادهای فرهنگی ادبی حافظ و سعدی تشکیل شده است و نقش قابل توجه و تاثیرگذاری در حوزه ادبیات دارند و راه‌اندازی بنیاد فرهنگی و ادبی صائب در پیشرفت روز افزون شعر و ادبیات تاثیرگذار است.

وی افزود: ۱۰ تیرماه به عنوان روز بزرگداشت شاعر ارزشمند صائب تبریزی انتخاب شده است و لازم بود در جهت بزرگداشت این روز آیین بزرگداشت این شاعر بلند آوازه برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه شعر از سه مرحله تشکیل شده است، گفت: زایش، بسط و گسترش و کاربست سه مرحله‌ای هستند که شاعران با دقت و حساسیت خود باعث خلق یک اثر ماندگار و تاثیرگذار خواهند شد.

وی ادامه داد: شعر سروده می‌شود برای ارتباط انسان‌ها با یکدیگر و در واقع شعر سخنان حکیمانه‌ای است که در یک قالب هنری قرار می‌گیرد و شاعر از این طریق پیام‌های مدنظر خود را به مخاطبان منتقل می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد قطبی حضور شعر در زندگی روزمره را لازم و ضروری دانست و افزود: مهم‌ترین اصل پیشرفت در حوزه شعر و ادبیات حضور شعر در متن زندگی روزمره مردم است و زمانی که این امر محقق شود شاهد موفقیت‌های روز افزون در این حوزه خواهیم بود.

وی افزود: شاعران از قابلیت‌ها و توانمندی‌های ویژه‌ای برخوردار هستند و خداوند این ظرفیت را در وجود آن‌ها قرار داده است و مهم‌ترین راه سپاس از خداوند متعال استفاده از این قابلیت و ظرفیت ویژه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان تصریح نمود: امیدواریم با هماهنگی و همکاری درجهت پیشرفت هرچه بیشتر شعر و ادبیات حرکت نماییم.

در ابتدای این آیین استاد فضل الله شیرانی متخلص به سخاء با بیان اینکه روز ولادت و وفات صائب تبریزی مشخص نیست، گفت: براساس حروف ابجد مجموع حروف صائب صدوسومین می‌شود و ۱۰ تیرماه به عنوان صدوسومین روز سال به عنوان روز بزرگداشت صائب درنظر گرفته شده است.

وی افزود: لازم است از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همهٔ علاقمندان به ساحت صائب تبریزی قدردانی نماییم.

مدیر انجمن شاعران استان اصفهان گفت: ۱۰ تیرماه با عنایت مقام معظم رهبری به عنوان روز بزرگداشت صائب تبریزی در تقویم رسمی قرار گرفت و امیدواریم در سال‌های آینده نیز شاهد بزرگداشت این شاعر نامی و تاثیرگذار باشیم.

در این آیین همچنین استاد خسرو احتشامی به بیان مسائلی پیرامون شخصیت صائب تبریزی و همچنین شعر و ادبیات پرداخت.

آیین بزرگداشت شاعر بلند آوازه صائب تبریزی باحضور مسوولان و علاقمندان در آرامگاه این شاعر نامی برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز