خبرگزاری کار ایران

زونکن با شعرخوانی شاعران، کارخود را آغاز می‌کند

کد خبر : ۸۶۳۸۶

اولین جلسه از سری جلسات هفته‌گی گروه ادبی زونکن، جمعه‌ی این هفته (14 تیر) از ساعت 11 تا 14 در سرای محله‌ی کاووسیه برگزار می‌شود.

ایلنا؛ این جلسه که شروع کار جلسات هفته‌گی  گروه ادبی زونکن محسوب می‌شود، با برنامه‌ای ویژه که شامل شعرخوانی اختصاصی جمعی از شاعران مطرح دو دهه‌ی اخیر شعر فارسی است، آغاز به کار خود را با شعر -و تنها شعر- این خواندنی ترین ژانر ادبی آغاز می‌کند.

به گزارش ایلنا؛ در اطلاعیه‌ی برگزاری این نشست آمده: «می‌گویند شعر ذاتن خواندنی است. یعنی برای خواندن ساخته می‌شود. بخش خواندنی شعر، بخش ادبی آن است و ما هم بر همین اساس تمام زمان این آغازین جلسه‌ی مان را به شعرخوانی اختصاص داده‌ایم. آن هم شعرخوانی شاعرانی که هر یک به نحوی از انحا جامعه‌ی مخاطبین ادبی و جامعه‌ی منتقدان شعری را به واکنش  واداشته‌اند (کاری به کیفیت و سلبی یا ایجابی بودن آن واکنش‌ها نداریم). سعی کرده‌ایم از تمام نحله‌های فکری که در این دو دهه به هر طریقی خود را بر پیشخوان کتاب‌ها کشانده‌اند و شعرشان را در لابه‌لای بحث و جدل‌های جلسات نقد و رونمایی به راستی آزمایی یا تبلیغ و ترویج گذاشته‌اند، دعوت به عمل آریم تا مخاطبین جلسه‌ی ما هم به معنایی بخشی از آنچه را که در این دو دهه اینجا و آنجا شنیده‌اند، اینبار یکجا و در کنار هم بازخوانی کنند که بزرگ ترین و معتبرترین قضاوت کننده‌گان تاریخ ادبی ما همین مخاطبان کم و زیاد این دوستان هستند؛ که گاه پر سر و صدایند و گاه خیلی آرام و بی سر و صدا می‌آیند و گوش می‌دهند و می‌روند و حتما با خود قضاوت‌های شان را هم حمل می‌کنند.»

در جلسه‌ی پیش‌رو، ریز برنامه‌های گروه ادبی زونکن به این شرح خواهد بود:

1: بیانیه‌ی گروه ادبی زونکن توسط یکی از اعضای مدیریت گروه زونکن خوانده می‌شود

(این بیانیه به نحوی مانیفست کاری و چهارچوب‌های فکری و رفتاری گروه ادبی زونکن و جلساتش را ایضاح بندی می‌کند)

2: شعر خوانی مدعوین به جلسه که (بی هیچ ترتیب و ترتب خاصی) به شرح زیر است:

مهرداد فلاح، فریاد شیری، گروس عبدالملکیان، علیشاه مولوی، بکتاش آبتین، لیلا صادقی، علی قنبری، رضا حیرانی، محمد آزرم

این جلسه با اجرای ریحان ریحانی برگزار خواهد شد. مدیریت و برنامه‌ربزی این جلسات با علی خادمی و سردار شمس آوری است.

آدرس: بالاتر از تقاطع ولی عصر _ میرداماد _ خیابان قبادیانی غربی _ پلاک 53 _ سرای محله‌ی کاووسیه

زمان: جمعه 14 تیر ماه از ساعت 11 صبح الی 14 بعد الظهر.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز