خبرگزاری کار ایران

رضا مومن‌پور در گفتگو با ایلنا:

اعضای شوراها نباید گرایش به نحله‌های سیاسی را ارجح بدانند

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۹

حمایت همه جانبه از تشکل‌های صنفی، سازمان‌های مردم نهاد، ارتباط و همکاری شهرداری‌ها با آموزش و پروش و تاکید بر ارتقاء آموزش عمومی در سطح شهر از اولویت‌های كاری شورای شهر تهران است.

ایلنا: رضا مومن‌پور؛ پژوهشگر در حوزه‌ی علوم اجتماعی معتقد است برای اداره‌ی کلان‌شهر تهران، حضور نیروهای متخصص در شورای اسلامی شهر تهران ضروری است.

وی ضمن بیان این مطلب، به خبرنگار ایلنا، درمورد ویژگی شورای اسلامی چهارم و تفاوتش با دوره‌های پیشین گفت: در این دوره هم مدیریت شهری در تهران حائز اهمیت خواهد بود، ولی باتوجه به تجربه سه دوره گذشته می‌تواند عملکردها بهتر شود. چون هم اعضا دوره‌ی سوم و هم مردم، کارایی شوراها را مدنظر داشتند؛ و هم اینکه برخی نخبگان خلا برخی نیروهای متخصص را در شوراها برشمردند، و آن را متذکر شدند.

این جامعه‌شناس ادامه داد: واقعیت آن است که در برخی نگرش‌ها، مدیریت شهری به تخصص‌هایی اجرایی و سازه‌ای مثل معماری و شهرسازی فروکاسته می‌شد، که در نتیجه کاربرد و کارایی بعضی از رشته‌های تخصصی علوم انسانی در مدیریت شهری و آموزش عمومی نادیده انگاشته می‌شد.

مومن‌پور با انتقاد به مساله‌ی سیاسی شدن شورای اسلامی شهر و اعضای آن؛ گفت: علی الاصول هم در زمان انتخابات شوراها و هم پس از آن به جهت شکل گیری نوعی فضای گفتمانی، نمی‌توان شوراها را بدون گرایش سیاسی تلقی کرد. ولی واقعیت این است که اعضای شوراها قبل از اینکه خود را متعلق به گرایش یا نحله‌ای سیاسی بدانند، باید در سیاست گذاری و مدیریت شهری؛ در صدد بهبود بخشیدن میزان بر خورداری شهروندان از آن خدمات توانمند باشند.

وی درباره‌ی مساله‌ی سیاست‌گذاری افزود: این مسئله موضوعی دو وجهی است. وجه اول آن نوع انتخاب مردم است که با توجه به تعدد نامزدها، باید شایستگان و نیروهای کارآمد را؛ هرچند که نام آور و صاحب عناوین نباشند؛ مد نظر قرار دهند. وجه دوم این است که افرادی که خود را کاندید کرده‌اند، در عمل منافع عمومی مردم را در درجه اول اهمیت قرار داده و توانمندی علمی و سوابق خود در عرصه فعالیت‌های عام المنفعه فرهنگی-اجتماعی را مدنظر قرار دهند تا دریابند واجد چه توانمندی‌هایی هستند.

این نامزد انتخاباتی شورای اسلامی شهر تهران درمورد اولویت‌های كاری در شورای شهر گفت: هرچند که تصمیم‌گیری در شورای شهر با اکثر آرا قابل اجراست. ولی از دیدگاه من حمایت همه جانبه از تشکل‌های صنفی، سازمان‌های مردم نهاد، ارتباط و همکاری شهرداری‌ها با آموزش و پروش و تاکید بر ارتقاء آموزش عمومی در سطح شهر، افزایش فضاهای تفریحی و بهره‌مندی شهرداری و شورای شهر از دیدگاه‌ها و نقطه نظرات صاحب نظران می‌بایست از مهمترین رویکردهای شورای شهر ‌و اعضای آن باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز