خبرگزاری کار ایران

احمد دهقان؛ بچه‌های کارون را به نمایشگاه کتاب آورد

asdasd
کد خبر : ۶۹۶۰۰

بچه‌های کارون تازه‌ترین اثر احمد دهقان از سوی انتشارات سوره مهر در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود.

ایلنا: «بچه‌های کارون» تازه‌ترین اثر احمد دهقان درباره اشغال و آزادسازی خرمشهر از نگاه چند نوجوان است.
به گزارش ایلنا، این كتاب که در کنار رود کارون در سنگر نیروهای ایرانی به سر می‌برند و شرح ماجراهایی‌ست که در زمان جنگ بر آن‌ها رفته است.
احمد دهقان، نویسندهٔ بچه‌های کارون در این رمان تلاش کرده با از چشم‌اندازی متفاوت به جنگ نگاه کند، طوری که برای گروه سنی نوجوان جالب و خوش خوان باشد،
به گفته‌ی نویسندهٔ این کتاب، «بچه‌های کارون» که برای گروه سنی نوجوان نوشته شده، نیم نگاهی نیز به طنز دارد و شخصیت‌هایی طناز و شوخ ماجرا‌ها را پیش می‌برند.
نویسنده کتاب «سفر به گرای ۲۷۰ درجه» گفت: یکی از چیزهایی که وجود دارد، این است که ما در جنگ قهرمانان واقعی را کمتر نشان داده‌ایم، کسانی که نوجوان بودند اما جنگ آن‌ها را مجبور کرد خیلی زود بزرگ شوند و کارهای بزرگ انجام بدهند؛ من در این داستان سعی کرده‌ام دینم را به بچه‌های قهرمان گمنام جنگ ادا کنم.
به گفتهٔ دهقان این کتاب نگاهی واقعی و متفاوتی به آدم‌هایی دارد که واقعیت داشتند؛ گروهی از مردم کوچه و بازار، با خنده‌ها و شوخی‌های مرسوم و مخصوص خودشان و قهرمانانی کم سن و سال که جنگ آن‌ها را وادار کرد کارهای بزرگ انجام دهند.
احمددهقان، نویسنده‌یی‌ست که در نگارش آثارم چندان به ساختار شکنی در حوزهٔ ادبیات دفاع مقدس توجه نمی‌کندو همواره در نگارش داستان‌هایش سعی کرده واقعیت‌های جنگ را پیش روی خواننده قرار بدهد، «بچه‌های کارون» نیز کتابی است که با تصرف واقعیت‌های جنگ در تخیل او شکل گرفته ومی‌خواهد قهرمانان واقعی را به مخاطبان خود یعنی گروه سنی نوجوان بشناساند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز