خبرگزاری کار ایران

رونمایی از کتاب دیپلماسی صلح عادلانه در سیره پیامبر اعظم (ص)

کد خبر : ۶۹۵۹۹

همزمان با برگزاری اجلاس بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) در روز ۱۸ اردیبهشت ماه، از کتاب دیپلماسی صلح عادلانه در سیره پیامبر اعظم (ص) نوشته ظفر بنگاش، محقق مسلمان و مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر در تورنتو کانادا رونمایی می‌شود.

ایلنا: همزمان با برگزاری اجلاس بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) در روز ۱۸ اردیبهشت ماه، از کتاب دیپلماسی صلح عادلانه در سیره پیامبر اعظم (ص) نوشته دکتر ظفر بنگاش، محقق مسلمان و مدیر مؤسسه اندیشه اسلامی معاصر در تورنتو کانادا رونمایی می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از مجمع جهانی صلح اسلامی، این کتاب در سال ۲۰۱۱ توسط انتشارات دانشگاه کمبریج با عنوان «نمودهای قدرت در سیره پیامبر اکرم (ص)» به چاپ رسیده و در بسیاری از نقاط مهم فرهنگی جهان توزیع شده است.

ترجمه این کتاب را اکبر بتوئی بر عهده داشته و کتاب در هفت فصل به رشته تحریر در آمده است.

مهاجرت مسلمانان به حبشه؛ اولین سفیران و کارگزاران دیپلماسی پیامبر اکرم (ص)، پیمان‌های عقبه: اهمیت و نمودهای دیپلماسی و قدرت نرم نبوی، پیمان مدینه؛ تعیین چارچوب‌های حقوقی و سیاسی حکومت اسلامی، پیمان با قبایل خارج از مدینه؛ توسعه قلمرو دولت اسلامی، پیمان حدیبیه؛ فتح المبین، نامه حکام، سلاطین و فرمانداران خارج از جزیره العرب، حجه الوداع پیامبر (ص) و خطبه وداع در عرفات، سر فصل عناوین این کتاب است.

«دیپلماسی صلح عادلانه در سیره پیامبر اعظم (ص)» در ۳۷۵ صفحه با قیمت ۲۵ هزار ریال توسط مجمع جهانی صلح اسلامی منتشر شده است.

اجلاس بین‌المللی دیپلماسی و قدرت نرم در سیره پیامبر اعظم (ص) با حضور ۶۰۰ می‌ه‌مان داخلی و خارجی روز چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت ماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز