خبرگزاری کار ایران

مدیر گروه ادبیات مرکز نور خبر داد؛

نرم افزار دانشنامه چندرسانه‌ای حافظ رونمایی و عرضه می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۶۷۰۹

این نرم افزار در بیست و ششمین نمایشگاه بین المللی تهران رونمایی و به علاقه مندان عرضه می شود/این نرم افزار شامل امکاناتی جدید و فراوان است.

ایلنا: مدیر گروه ادبیات مرکز نور، از رونمایی جدید‌ترین اثر مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور با عنوان نرم افزار دانشنامه چندرسانه‌ای حافظ در بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران و عرضه آن به علاقه مندان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، حجت الاسلام سیدمسعود می‌رسالاری، صبح امروز یک شنبه ۸ اردیبهشت ماه، در نشست خبری، با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: در این نرم افزار جدید، علاوه بر وجود متن کامل دیوان حافظ، نمایش اشعار و غزل‌های این شاعر بزرگ، به صورت خط نستعقیل و امکان بازبینی آن به فونت‌های دیگر وجود دارد.

وی افزود: حدود ۱۵ تن از بهترین اساتید رادیو و تلویزیون در گویندگی این نرم افزار تلاش کرده و نیز ۱۵ شرح از شروح مکتوبی که اساتید برجسته در این ۷قرن نگاشته‌اند در این نرم افزار آمده است.

مدیر گروه تولید نرم افزار چندرسانه‌ای حافظ، خاطرنشان کرد: همچنین ۹ ترجمه از دیوان حافظ به زبان‌های انگلیسی، فرانسوی، ترکی، استانبولی و... وجود دارد که می‌تواند برای علاقمندان این شاعر ایرانی در بسیاری از کشورهای دنیا مفید باشد.

می‌رسالاری گفت: ترجمه آیات قرآن و یک تفسیر کامل قرائت کامل قرآن و نیز ویژگی‌های نرم افزارهای دیگر مرکز نور، در این نرم افزار آمده است.

وی گفت: یکی از ویژگی‌های این نرم افزار، فالنامه است که این قسمت به دلیل علاقه زیاد مردم به این بخش، تعریف شده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳۰ هزار فیش کار موضوعی از ۴ سال تلاش مرکز حافظ‌شناسی و دانشگاه ادبیات شیراز و اساتید آن، تهیه شده است، گفت: از ویژگی‌های دیگر این نرم افزار، فرهنگ‌نامه است که مجموعه‌ای از فرهنگ نامه‌ها و ارتباط آن با غزل‌ها را دربرمی‌گیرد.

مدیر گروه ادبیات مرکز نور، گفت: با دیدین هر بیت از غزلهای حافظ در این نرم افزار، آرایه و صنعت به کار رفته در آن بیت هم قابل رویت خواهد بود.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های این نرم افزار ارائه کتابخانه‌شناسی و کتاب‌شناسی است که بیش از ۲۳۰۰ کتاب را در این قسمت معرفی و ارائه نمودیم؛ همچنین در این نرم افزار، مقدمه و پیشگفتار اساتید برجسته علم ادبیات و اساتید شناخته شده در خصوص شخصیت حافظ وجود دارد.

میرسالاری گفت: امکانات از قبیل چاپ، یادداشت برداری، ارائه نمایش‌ها، ارائه خواندن به صورت صوت و صفحات گرافیکی بسیار زیبا و... در این نرم افزار وجود دارد

وی با بیان اینکه ویژگی خاص این نرم افزار انیمیشن بسیار زیبا با قابلیت ریسایز است، گفت: پخش قطعات فیلم از جلسات حافظ پژوهی در شیراز و بازدیدهایی که از شیراز می‌شود و نیز عکس‌هایی که ارائه می‌شود، در قسمت نگارخانه این نرم افزار برای علاقمندان وجود دارد.

مدیر مرکز ادبیات مرکز نور اضافه کرد: مقداری آوازخوانی و ردیف خوانی اساتید برجسته ادبیات، هزار تصویر از نقاط ادبی ایران و نیز ۱۰ جلد از بیانات علامه طباطبایی به صورت بیان شرح توسط استاد سعادت پرور در این نرم افزار تعبیه شده است.

میرسالاری در پایان گفت: این نرم افزار از اولین روز آغاز به کار بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی تهران، در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز