خبرگزاری کار ایران

محمدرضا سهرابی‌نژاد:

جشنواره شعر فجر توانست شعر را به میان مردم ببرد

کد خبر : ۴۹۱۳۰

محمدرضا سهرابی‌نژاد شاعر گفت: امسال در جشنواره شعر فجر، تلاش بیشتری صورت گرفت تا شعر به میان مردم برود و این اقدام در خور تقدیر است.

ایلنا: محمدرضا سهرابی‌نژاد با اشاره به تغییرات کمی و کیفی صورت گرفته در این دوره از جشنواره شعر فجر گفت: تغییر و تحولاتی در جشنواره هفتم شعر فجر رخ داده است و یکی از آن‌ها برگزاری برخی برنامه‌ها از جمله آئین افتتاحیه در نقاطی دورافتاده و شهرهایی است که شاید کمتر در معرض توجه بوده‌اند.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی جشنواره شعر فجر، سراینده اشارات اشک و این همه باران «این مسئله را نکته‌ای مهم و مثبت ارزیابی کرد و با اشاره به برگزاری آئین افتتاحیه در جزیره دورافتاده خارک، افزود: این اقدام باعث افتخار و شخصاً برای من و فکر می‌کنم همه کسانی که به جای جای این سرزمین عشق می‌وزند، غرورآفرین بود.
این شاعر با تقدیر از دست اندرکاران جشنواره شعر فجر برای برپایی با برنامه و منظم آئین افتتاحیه این رویداد بین المللی در خارک و نیز جشنواره منطقه‌ای قزوین - که وی در آن‌ها حضور داشته است - اضافه کرد: نکته قابل توجه در این برنامه‌ها اطلاع رسانی و تبلیغات این برنامه‌ها بود که موجب استقبال زیاد مردم شده بود.
سهرابی‌نژاد گفت: به نظرم امسال تلاش بیشتری برای اینکه شعر به میان مردم برود، صورت گرفت و از این بایت باید از زحمات دست اندرکاران جشنواره شعر فجر قدردانی کرد.
سراینده وطنم ابراهیم، برشانه‌های رود دریا‌ها شناورند و اقیانوسهای مستطیل «همچنین به تغییراتی که در ارزیابی علمی جشنواره شعر فجر امسال نسبت به دوره‌های قبل صورت گرفته است، اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن این تحولات کیفی، تاکید کرد: اینکه نظام ارزیابی آثار و اشعار که قبلاً بود، دگرگون و نظام جدیدی برپا شده، در خور تقدیر است.
این شاعر ادامه داد: اگر بتوانیم در دوره‌های بعدی جشنواره شعر فجر نیز همانند امسال، شعر را به نقاط محروم و جاهایی ببریم که شاید برنامه‌هایی مانند شب‌های شعر کمتر برگزار شده، در آینده میوه این برنامه ریزی را می‌چینیم.
سهرابی‌نژاد همچنین بر لزوم توجه به شاعران پیشکسوت در دوره‌های آتی جشنواره شعر فجر تاکید کرد و گفت: شاعران جوان همواره بر شانه‌های شاعران پشکسوت مرتبت یافته‌اند و لذا نباید به این پیشینه کم توجهی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز