خبرگزاری کار ایران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس:

از بخش خصوصی برای تدوین کتب آموزشی بومی حمایت شود

کد خبر : ۴۲۷۹۳

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره اهمیت مقوله بومی‌سازی کتاب‌های آموزشی گفت: سرمایه گذاری برای بومی سازی کتب آموزشی ضروری است و در این راستا بخش خصوصی باید تقویت شود.

ایلنا: سید مرتضی حسینی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خلاء بومی سازی در کتب آموزشی زبان احساس می‌شود اظهار داشت: کتاب‌های بومی‌سازی شده در مقایسه با نسخه‌های اصلی خارجی از قیمت پایین‌تری برخوردارند و در زمینه یادگیری می‌توانند بازده مناسبتری داشته باشند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سمینار بومی‌سازی دوره‌های آموزش زبان انگلیسی، وی ادامه داد: مدرسان زبان باید با تبیین برنامه‌ مدون این کتاب‌ها را فرهنگ سازی کنند تا رغبت دانش‌آموزان نسبت به استفاده از نسخه‌های خارجی کمرنگ شود.
حسینی معتقد است: آگاهی دانش‌آموزان هر روز نسبت به مسائل مختلف افزایش می‌یابد و عدم توجه به این موضوع در گذشته به دلیل واهمه مسئولان نسبت به کاهش استقبال مخاطبان بود در صورتی که با ارائه محتوای بهتر از لحاظ کیفی و کمی شرایط برای بومی سازی کتب خارجی در بخش زبان تاثیرگذار بوده است.
نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی استقبال از کتاب‌های بومی سازی شده در آموزشگاه‌ها را مطلوب ارزیابی کرد وافزود: مسئولان باید با حمایت از موسسه‌ها و انتشارات نسبت به ترغیب آن‌ها برای تهیه و تدوین منابع آموزشی بومی براساس استانداردهای جهانی اقدام کنند.
وی درباره تاثیر گذاری مثبت کتاب‌های آموزشی بومی شده عنوان کرد: بومی سازی منابع آموزشی به زمان زیادی نیاز دارد و باید با برنامه‌ریزی مدون و زیرنظر کار‌شناسان آموزشی صورت گیرد.
حسینی در ادامه گفت: تغییر کتاب‌ها نباید محدود به تصاویر باشد، محتوای برخی از نسخه‌های خارجی تفاوت بسیاری با فرهنگ ما دارد که بومی‌سازی، گامی بلند در راستای تطبیق فرهنگی است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در آینده‌ای نزدیک شاهد عدم استفاده موسسه‌ها از کتاب‌های آموزشی غربی خواهیم بود و روزی می‌رسد که شاهد رقابت بین کتاب‌های بومی‌سازی شده و منابع غربی خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز