خبرگزاری کار ایران

جلد اول از مجموعه «سایه» به قلم علی بهرامی‌فرد به چاپ دوم رسید

asdasd
کد خبر : ۲۶۳۰۹

یک ماه پس انتشار جلد اول از مجموعه سایه (شامل 14 اتود برای سنتور) اثر علی بهرامی‌فرد توسط نشر مانوش، این کتاب به چاپ دوم رسید.

ایلنا: یک ماه پس انتشار جلد اول از مجموعه سایه (شامل 14 اتود برای سنتور) اثر علی بهرامی‌فرد توسط نشر مانوش، این کتاب به چاپ دوم رسید.

به گزارش ایلنا، بهرامی‌فرد با اعلام این خبر افزود: مجموعه سایه که جلد اول آن در قالب پیش رو انتشار یافته است، شامل اتودهایی برای نوازندگان ساز سنتور است. هدف از نگارش این قطعات، تمریناتی برای کمک به رفع برخی مشکلات و تقویت برخی قابلیت‌ها در نوازندگی سنتور، از جمله «افزایش و تساوری قابلیت های هر دو دست در اجرای خطوط کنترپوانتیک»، «استفاده از بسترهای متنوع‌تر متریک و ریتمیک»، «توجه به نوانس‌های پویا و ایستا در طول قطعه»، «تمرین برخی تونالیته‌های نامتعارف»، «اجرای بافت‌های صوتی مختلف» و «تقویت تسلط در اجرای جفت مضراب‌ها، آرپژها، پاساژها، فیگورهای مضرابی قرینه و غیر قرینه».

از آثار این آهنگساز و مدرس دانشگاه در زمینه موسیقی ایرانی، پیش از این کتاب «فراق» شامل دونوازی هایی برای سنتور در بیات اصفهان و چهارگاه و نیز دی وی دی «ز بعد ما» شامل قطعاتی برای گروه نوازی سنتور در نوا منتشر شده است. همچنین سال گذشته آلبوم «تنها نخواهم ماند» شامل بداهه نوازی علی بهرامی فرد و کیهان کلهر در ایران، اروپا و آمریکا منتشر شد و تاکنون با استقبال گسترده ای در فستیوالها و نشریات تخصصی موسیقی ملل مواجه شده است.

نشر مانوش به زودی جلد دوم و سوم سایه (مجموعه اتود‌های چپ کوک و سنتور ۱۱خرک) و نیز کتاب «چشم انداز» پارتیتورهای گروه نوازی سنتور را از این آهنگساز منتشر می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز