خبرگزاری کار ایران

دبیر انجمن نویسندگان كودك و نوجوان در گفتگو با ایلنا:

نویسندگان با كتاب به مناطق زلزله‌زده می‌روند

دبیرخانه‌ی انجمن در فراخوانی برای جمع‌آوری كتاب‌های كودك و نوجوان دعوت به عمل آورده است و تاكنون 3 هزار جلد كتاب برای این كار اهدا شده است/ همزمان با تكمیل تعداد كتاب‌ها، نویسندگان كودك و نوجوان هم در مناطق زلزله‌زده حضور می‌یابند.

ایلنا: انجمن نویسندگان كودك و نوجوان با یاری اعضای خود اولین محموله كالا را برای كمك به زلزله‌زدگان آذربایجان شرقی ارسال كرده و درحال حاضر مشغول اماده‌سازی محموله‌ی دوم این كمك‌ها است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن هجری؛ دبیر انجمن نویسندگان كودك و نوجوان درباره‌ی كمك‌های این انجمن به آسیب دیده‌گان زلزله‌ی اخیر آذربایجان شرقی گفت: به دنبال بیانیه‌ی این انجمن در مورد زلزله‌ی آذربایجان، دبیرخانه‌ی انجمن فراخوانی خطاب به اعضا و دوستان انجمن داد و از آن‌ها درخواست كرد كمك‌های مالی خود را برای اهدا به آسیب دیده‌گان زلزله، به این انجمن هدیه كنند.

وی در مورد علت تاكید بر نقدی بودن كمك‌ها گفت: با توجه به تجربه‌ای كه از زلزله‌ی بم داشتیم، می‌دانستیم كه اگر قرار است كالایی برای كمك فرستاده شود، بهتر است به صورت نو باشد. با توجه به این مساله، كمك‌های مالی امكان تهیه كالاهای نو را با توجه به اولویت‌ها و نیازهای آسیب دیده‌گان را ایجاد می‌كند.

هجری ادامه داد: به هر حال اعضا و دوستان انجمن نویسندگان كودك و نوجوان همكاری مناسبی به خرج دادند. بسیاری از بازاری‌ها و فروشندگان كالا هم، وقتی از جریان خریدها برای كمك به آسیب دیده‌گان مطلع می‌شدند، با دادن تخفیف و كمك‌های دیگر، همكاری مناسبی را با ما به عمل آوردند.

دبیر انجمن نویسندگان كودك و نوجوان به ارسال نخستین محموله‌ی كمك‌های این انجمن در هفته‌ی گذشته اشاره كرد و گفت: درحال حاضر سرگرم جمع‌آوری بخش دوم كمك‌ها هستیم. با توجه به نزدیك بودن فصل سرما و مشكلات ناشی از آن، این محموله بیشتر شامل پوشاك زمستانی است. در كنار این محموله، دبیرخانه در فراخوانی مستقل، از اعضا و دوستان انجمن برای جمع‌اوری كتاب‌های گروه سنی كودك و نوجوان دعوت به عمل آورده است.

وی افزود: با گذشت تنها چند روز از این فراخوان، نزدیك به 3 هزار جلد كتاب جمع‌آوری شده است. این فراخوان همچنان ادامه دارد و البته به اتمام هم نمی‌رسد؛ زیرا نیاز مناطق آسیب دیده به خصوص در حوزه‌ی فرهنگی، نیازی طولانی مدت است و ما هم نمی‌خواهیم درگیر مسائل احساسی بشویم و كمك‌هایمان صرفآ در كوتاه مدت باشد تا جنبه‌ی سوار شدن بر موج احساسات پیدا كند.

هجری در مورد زمان ارسال محموله‌ی كتاب‌ها گفت: درحال حاضر چیزی نزدیك به 300 روستا آسیب دیده است و اگر در هر كدام از این روستاها 100 كودك و نوجوان آسیب دیده وجود داشته باشند، حداقل به 30 هزار جلد كتاب برای اهدا به همه‌ی آن‌ها نیاز داریم. ما از نویسندگان و ناشران درخواست كردیم و می‌كنیم كه در این اقدام با ما همكاری داشته باشند و بسیاری هم تاكنون به ما وعده‌ی كمك در این زمینه را داده‌اند. در كنار این انجمن، انجمن‌ها و نهادهای دیگری هم هستند كه مشغول جمع‌آوری كمك هستند كه ما از فعالیت آن‌ها هم استقبال می‌كنیم. در مسائل و كارهای خیر، انجام كارهای موازی و رقابت با یكدیگر بسیار خوب است و هر چه بیشتر شود بهتر است. به هر حال امیدواریم با كمك‌هایی كه به ما و سایر نهادها می‌شود، خیلی زود شرایط اهدا كمك‌های فرهنگی به اسیب دیده‌گان فراهم بشود.

دبیر انجمن نویسندگان كودك و نوجوان در پایان گفت: تعدادی از نویسندگان و اعضای انجمن در روزهای گذشته به مناطق زلزله زده رفته‌اند. گام بعدی ما، حضور تعداد بیشتری از نویسندگان كودك و نوجوان و در قالبی سازمان‌یافته‌تر توسط انجمن نویسندگان كودك و نوجوان، در مناطق زلزله‌زده است تا با بچه‌های آسیب دیده از نزدیك دیدار داشته باشند. این اقدام همزمان با ارسال محموله‌ی دوم كمك‌های انجمن (شامل كتاب، اسباب‌بازی و پوشاك) انجام خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز