خبرگزاری کار ایران

علی اسماعیلی:

سنت اهدای کتاب یک رسم دیرین در جامعه ایران بوده است

کد خبر : ۲۰۴۸۱

سنت اهدای کتاب یک رسم دیرین در جامعه ایران بود که با گذشته زمان فراموش شده و امید است با اهدای نمادین کتاب در مناسبت‌های مختلف، ‌ این رسم را احیا کنیم.

ایلنا: سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن حضور در مراسم اهدای کتاب در دانشگاه صنعتی شریف گفت: ‌ سنت اهدای کتاب یک رسم دیرین در جامعه ایران بود که با گذشته زمان فراموش شده و امید است با اهدای نمادین کتاب در مناسبت‌های مختلف، ‌ این رسم را احیا کنیم.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، مراسم اهدای کتاب به مناسبت روز ۲۴ آبان‌ماه هم‌زمان با روز کتاب‌و کتاب‌خوانی و با هدف احیای سنت اهدای کتاب به صورت هم‌زمان از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح در ۱۵۰ نقطه تهران و سراسر کشور با عرضه بیش از ۴۰۰ هزار کتاب برگزار شد.

سید احسان قاضی‌زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در این مراسم گفت: هدف اصلی ما مردمی کردن فرهنگ مطالعه و ارتقای سرانه کتاب‌خوانی در سراسر کشور است و به همین‌منظور برای اجرای طرح اهدای کتاب از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر وقدردانی می‌کنم.

وی افزود: ما ضمن اهدای کتاب به مردم، در نظر داریم اهدای کتاب به کتاب‌خانه را نیز مد نظر قرار دهیم و امیدواریم در آینده علاوه به کتب دانشگاهی و علمی، ‌ کتاب‌های عمومی نیز در سرانه مطالعه کشور حضور چشم‌گیری داشته باشند.

هم‌چنین علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در مراسم، اظهار کرد: خوشبختانه هم‌چون بسیاری از مناسبت‌های دیگر، در تقویم رسمی خود روزی را به نام ‌کتاب و کتاب‌خوانی داریم و دستگاه‌های مختلف در این ایام حضوری فعال دارند و با تشکیل ستاد برگزاری هفته کتاب، نسبت به ترویج فرهنگ مطالعه در کشور می‌کوشند.

وی با اشاره به طرح اهدای کتاب، گفت: ‌ نشر مکتوب یک نیاز اساسی در جامعه است و اگر خانواده‌ها بدانند مطالعه تا چه اندازه می‌تواند در سبک زندگیشان مفید باشد، به صورت جدی به آن توجه خواهند کرد.

اسماعیلی تاکید کرد سنت اهدای کتاب یک رسم دیرین در جامعه ایران بود که با گذشته زمان فراموش شده و امید است با اهدای نمادین کتاب در مناسبت‌های مختلف، ‌ این رسم را احیا کنیم.

علی اسماعیلی سرپرست معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی صبح امروز در مراسم اهدای نمادین کتاب در دانشگاه تهران، ‌ بیمارستان امام خمینی (ره) و دانشگاه صنعتی شریف حضور یافت.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «یادگار ماندگار» از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز