خبرگزاری کار ایران

نگارش زندگی معصومین به پایان رسید

کار نوشتن داستان‌های مجموعه زندگی معصومین به پایان رسید. چند کتاب از این مجموعه به تایید نهایی رسیده و کار کار‌شناسانه بر روی دیگر آثار مجموعه همچنان ادامه دارد.

ایلنا: مصطفی خرامان، دبیر پروژه ادبی «زندگی معصومین» از پایان یافتن کار نوشتن داستان‌های این مجموعه خبر داد و گفت: با صرف دقت و کار کار‌شناسی بر آثار این مجموعه در پی جریان سازی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان هستیم.
به گزارش ایلنا، مصطفی خرامان با بیان این مطلب افزود: چند کتاب از این مجموعه به تایید نهایی رسیده و کار کار‌شناسانه بر روی دیگر آثار مجموعه همچنان ادامه دارد.
وی ادامه داد: بازخوانی این آثار پیش از ارائه به دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری در دو مرحله انجام می‌شود؛ یعنی پس از قرائت هر کتاب از سوی دبیر مجموعه، اثر در شورای کار‌شناسی این پروژه هم مورد بازخوانی قرار می‌گیرد و پس از اعمال نظرات و تایید نهایی به دفتر ادبیات کودک و نوجوان تحویل داده می‌شود.
دبیر مجموعه «زندگی معصومین» انجام این پروژه را کاری دشوار خواند و تاکید کرد: به دلیل حساسیت‌هایی که زندگی معصومین (ع) برای ما دارند و همچنین به علت سوالات و شبهاتی که ممکن است در زمینه زندگی این بزرگواران وجود داشته باشد، نیاز است دقت و کار‌شناسی بیشتر و جدی تری برای این آثار انجام شود.
وی استناد تاریخی را از مهم‌ترین ویژگی‌های این مجموعه مستند داستانی دانست و خاطر نشان کرد: لازم است برای این پروژه ادبی وقت بیشتری بگذاریم، به ویژه که استناد تاریخی داستان‌های این مجموعه برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.
خرامان درباره کیفیت آثار این مجموعه گفت: در صحبتی که با نویسندگان داشته‌ایم بنا بر پذیرش کارهای خوب را است و حتی از پذیرش آثار متوسط خودداری می‌کنیم.
دبیر پروژه ادبی «زندگی معصومین» که قرار است به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری منتشر شود افزود: از نظر خودمان آثار این مجموعه باید درجه یک باشد تا به تایید نهایی برسد.
وی همچنین تاکید کرد: البته همه تلاش خود را می‌کنیم که کتاب‌ها را در اسرع وقت تحویل دهیم تا انتشار این مجموعه هر چه سریع‌تر انجام شود تا این پروژه طولانی و فرسایشی نشود.
این داستان نویس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به معضلات نشر و گرانی کاغذ و کتاب گفت: متاسفانه شاهدیم که تیراژ کتاب‌ها و ناشرانی که آثار کودک و نوجوان را به چاپ می‌رسانند در حال کم شدن است؛ در این اوضاع هر چه تعداد ناشرانی که در زمینه کودک و نوجوان کار کنند بیشتر شود بهتر است.
خرامان ادامه داد: حوزه هنری جزو ارگان‌هایی است که در این خصوص نقش تعیین کننده‌ای داشته و امکاناتی در اختیار دارد که بسیاری از سازمان‌ها و ناشران دیگر فاقد آن هستند؛ چند سالی بود که جای خالی حوزه هنری در زمینه انتشار کتاب‌های کودک و نوجوان خالی بود که امیدواریم در این خصوص بتواند کمبودهای موجود را برطرف سازد.
این نویسنده یاد آور شد: تلاش ما و همه مسئولان و نویسندگانی که با دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری کار می‌کنند این است که با چنان دقت و توجهی کار کنیم که کتاب‌های منتشر شده در زمینه کودک و نوجوان از سوی حوزه هنری و انتشارات سوره مهر تبدیل به یک برند شناخته شده شود.
وی با بیان اینکه در حوزه ادبیات کودک و نوجوان برند انتشارات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، افزود: بزرگسالان خودشان می‌توانند برای خود کتاب انتخاب کنند اما کودکان و نوجوانان اینگونه نیستند؛ از این رو چه خود بچه‌ها و چه والدینشان وقتی بخواهند کتابی در این زمینه خریداری کنند به برند انتشارات توجه می‌کنند.
دبیر پروژه ادبی «زندگی معصومین» خاطر نشان کرد: چنین تلاش‌هایی موجب جریان سازی در حوزه ادبیات کودک و نوجوان می‌شود، بویژه که کتاب‌هایی که انتشارات سوره مهر در این حوزه چاپ کرده و می‌کند هم از نظر ظاهر و هم به لحاظ درونمایه از کیفیت قابل قبول و خوبی برخوردار است و برای جریان سازی این روند باید ادامه پیدا کند.
مجموعه مستند داستانی «زندگی معصومین» به زودی به همت دفتر ادبیات کودک و نوجوان حوزه هنری و از سوی انتشارات سوره مهر منتشر می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز