خبرگزاری کار ایران

عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران:

طرح «اهدای کتاب» در ارتباط مستقیم با مردم باشد

کد خبر : ۱۶۱۶۹

محمدمهدی فخری‌زاده گفت: بهتر است در طرح زیبای «اهدای کتاب»، مردم به طور مستقیم بهره‌مند تا با مطالعه کتاب‌های جذاب، به کتابخوانی ترغیب شوند.

ایلنا: محمدمهدی فخری‌زاده؛ عضو اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با تاکید بر اینکه مطالعه سطح فرهنگی جامعه را ارتقا می‌دهد، اظهار کرد: آن‌هایی که کتابخوان حرفه‌ای هستند کتاب را از هر جایی و با هر قیمتی تهیه می‌کنند اما عموم مردم جامعه هنوز به کتاب و مطالعه خو نگرفته‌اند و به اعتقاد من فعالیت برای کتابخوان کردنشان باید با اهدای کتاب آغاز شود.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری هفته كتاب، وی معتقد است مردم باید آرام آرام با هدیه گرفتن کتاب لذت کتابخوانی را حس کنند و به مطالعه تشویق شوند و خود به این مساله روی آورند.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران با اشاره به طرح «اهدای کتاب» که به شکل‌های مختلف و از سوی نهادهای دولتی و خصوصی و به مناسبت‌های گوناگون اجرا می‌شود، گفت: معمولا در مراسم «اهدای کتاب» که به شکل‌های مختلف اجرایی می‌شود، کتاب به مردم تعلق پیدا نمی‌کند و از همین رو شاید بتوان گفت این طرح تا حدودی ناموفق بوده است.

فخری‌زاده ادامه داد: بهتر است در طرح زیبای «اهدای کتاب»، مردم به طور مستقیم بهره‌مند شوند و کتاب در ادارات، مدارس و یا مراسم‌های عمومی به خودِ مردم اهدا شود تا با مطالعه کتاب‌های جذاب، به کتابخوانی ترغیب شوند.

بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «یادگار ماندگار» از ۲۰ تا ۲۷ آبان ماه سال جاری در سرتاسر کشور برگزار می‌شود.

 

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز