خبرگزاری کار ایران

در گالری شماره یک فرهنگسرای بهمن؛

نمایشگاه گروهی "معرق و منبت"برپا می شود

کد خبر : ۹۹۰۶۲

در این نمایشگاه آثار استاد خسرو جعفری، استاد حمید رضا مهرپرور، استاد مهدی طوسی و شهرام امیری در گالری شماره یک فرهنگسرای بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

ایلنا؛ نمایشگاه گروهی معرق و منبت به همت معاونت آفرینش و اجرای فرهنگسرای بهمن دایر می‌شود، آثار چهار استاد منبت و معرق در این نمایشگاه به نمایش عمومی گذاشته خواهد شدفرینش و. آ.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی فرهنگسرای بهمن، این نمایشگاه از تاریخ ۲ شهریور ماه آغاز شده و به مدت ۱۳ روز نیز ادامه خواهد داشت.

در این نمایشگاه که با هدف معرفی هنر اصیل و ایرانی معرق و منبت برپا می‌شود، آثار استاد خسرو جعفری، استاد حمید رضا مهرپرور، استاد مهدی طوسی و شهرام امیری در گالری شماره یک فرهنگسرای بهمن به نمایش گذاشته می‌شود.

استاد خسرو جعفری متولد ۱۳۴۵ بوده و معرق را نزد استاد محمد طاهر امامی بنیانگذار سبک نوین معرق در ایران فرا گرفت، وی هم اکنون مدرس در دانشگاههای الزهرا، سوره، علمی و کاربردی می‌باشد، از جمله افتخارات و فعالیت‌های وی می‌توان به حضور در نمایشگاه‌های کشورهای آلمان، ترکیه، آفریقای شمالی و امارات، دریافت لوح افتخار از استاد فرشچیان و شرکت در نمایشگاه موزه صنایع دستی اصفهان اشاره کرد.

استاد حمید رضا مهرپرور نیز از دیگر هنرمندان این نماایشگاه، دارای کسب پنج دوره پیاپی مقام بر‌تر و برگزیده نمایشگاه‌های صنایع دستی کشور می‌باشد.

دریافت مهر اصالت یونسکو، دریافت بیش از ۱۵ لوح تقدیر و سپاس از نمایشگاه‌های طراز اول کشور و دریافت نشان درجه یک هنری از شورای ارزشیابی انقلاب فرهنگی از دیگر افتخارات وی می‌باشد.

مهدی طوسی فعالیت هنری خود را با خوشنویسی از سال ۶۵ شروع کرد. از سال ۶۸ به صورت خودآموز در زمینه‌های منبت ظریف، مشبک منبت، معرق منبت و منبت خوشنویسی به فعالیت پرداخت تا اینکه در سال ۷۵ با پست استاد منبت کار در اداره هنرهای سنتی سازمان میراث فرهنگی به صورت رسمی آغاز به کار کرد. او در طول سالهای فعالیت هنری خود آثار ارزشمندی خلق و ارایه کرد تا اینکه در سال ۸۴ به دریافت مدرک درجه یک هنری (معادل دکترا) از سوی شورای ارزشیابی هنرمندان کشور نایل آمد.

طوسی به عنوان استاد تخصصی مرکز آموزش عالی میراث فرهنگی و مرکز آموزش عالی سوره تهران و مدارس راهنمایی و آموزشگاههای خصوصی به تدریس هم پرداخته‌اند. استاد مهدی طوسی یکی از داوران نخستین جشنواره هنرهای سنتی جوانان در سال ۸۴ بوده است.

استاد شهرام امیری ازجمله هنرمندان شناخته شده بویژه درعرصه هنرهای تجسمی است. وی در زمینه منبت، معرق، منبت حجم، مجسمه سازی، نقاشی، نازک کاری، سوخته‌گری و خراطی از اساتید مسلم و شناخته شده ایران محسوب می‌شود. آثار و ی در بسیاری از نگارخانه‌های داخلی و خارجی به نمایش گذارده شده‌اند و مورد توجه بسیار کلکسیون داران قرار گرفته‌اند.

نمایشگاه گروهی آثار هنری «معرق و منبت» از تاریخ ۲ لغایت ۱۴ شهریور همه روزه بجز ایام تعطیل از ساعت ۹ صبح الی ۱۸ در گالری شماره یک فرهنگسرای بهمن واقع در میدان بهمن میزبان علاقه‌مندان به هنر معرق و منبت خواهد بود.

شهروندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن ۵۵۳۱۲۱۸۰ تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز