خبرگزاری کار ایران

«فصل تامل» تامل کاریکاتوریست‌ها در عرصه سیاست خارجی است

کد خبر : ۷۸۱۰۱

سیدمسعود طباطبائی گفت: کاریکاتوریست‌ها به مفاهیمی که در دنیای سیاسی امروز مطرح است، پرداخته‌اند.

ایلنا: نمایشگاه «فصل تامل» فعالیت سه سال مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری است که این نمایشگاه ۶ خرداد ماه در موزه هنرهای معاصر افتتاح شد و تا ۶ تیر ماه در موزه هنرهای معاصر، نگارخانه ابوالفضل عالی و گالری شماره یک خانه عکاسان حوزه هنری بر پاست.

به گزارش ایلنا به نقل از حوزه هنری، سیدمسعود شجاعی طباطبائی درخصوص برگزاری نمایشگاه گفت: این نمایشگاه حاصل زحمات هنرمندان حوزه هنری در طی سه سال اخیر است. به نظر من این آثار برآمده از توانمندی و خلاقیت هنرمندان خوب کشور است که در موزه هنرهای معاصر برگزار شده است.
وی ادامه داد: این نمایشگاه نشان دهنده بضاعت ما در عرصه هنرهای تجسمی است. در نمایشگاه بیشترین آثار به کاریکاتور اختصاص دارد که ۹۴ اثر است.
این هنرمند با اشاره به اینکه کاریکاتوریست‌ها به مفاهیمی که در دنیای سیاسی امروز مطرح است، پرداخته‌اند، گفت: کاریکاتوریست‌ها در آثارشان به هجمه نظامی آمریکا و اسرائیل و در واقع به عرصه سیاست خارجی توجه کرده‌اند.
وی ادامه داد: هنرمندان کاریکاتوریست از آرمان‌ها و مفاهیم ارزشی و انقلابی نیز در آثارشان غافل نبوده‌اند.
این کاریکاتوریست در پایان افزود: نمایشگاه فصل تامل زمینه‌ای برای برپایی نمایشگاه‌های بزرگ‌تر و تخصصی‌تر برای هر رشته از هنرهای تجسمی است.
در نمایشگاه «فصل تامل» آثار هنرمندانی چون حسین نیرومند، کاظم چلیپا، مسعود شجاعی طباطباعی، حسین غلامی، حمید عجمی، مرتضی اسدی، محمد خزائی، احمدآقا قلی‌زاده، وزیریان، ایرج اسکندری، غلامعلی طاهری، احمد خلیلی، عبدالحمید قدیریان، نادر قشقایی و.... در معرض دید عموم قرار می‌گیرد. تعداد آثار نقاشی در نمایشگاه ۶۷ اثر، خوشنویسی ۱۰۰ اثر، نگارگری ۱۵ اثر، پوس‌تر ۷۰ اثر، کاریکاتور ۱۰۰ اثر و حجم سازی ۲۶ اثر است.
همزمان با افتتاح نمایشگاه در ۶ خرداد در نگارخانه ابوالفضل عالی ۸۰ اثر و در گالری خانه عکاسان نیز ۱۶۰ اثر دیگر به نمایش در می‌آیند. همچنین دو نشست پژوهشی یکی در ۲۸ خرداد ساعت ۱۶ و چهارشنبه ۲۹ خرداد ساعت ۱۶ در موزه هنرهای معاصر برگزار می‌شوند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز