خبرگزاری کار ایران

مجسمه‌ساز پرتغالی:

مجسمه‌ساز باید از کاربرد نهایی اثرش آگاهی داشته باشد

وجود جرثقیل در تمام ساعات سمپوزیوم و پاکسازی مرتب و منظم محوطه کارگاه به طور مداوم از ویژگی‌های مثبت سمپوزیوم است.»

ایلنا: ماریو لوپز، مجسمه‌ساز پرتغالی با بیان اینکه چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران بزرگ‌ترین سمپوزیومی است که در آن شرکت کرده است، گفت:« آنچه که حضور در یک سمپوزیوم را برای هر هنرمند مهم جلوه می‌دهد، آشنایی با فرهنگ و مردم کشورهای برگزارکننده است.»

به گزارش ایلنا، لوپز تعامل با هنرمندان دیگر در هر سمپوزیوم را امر مهمی تلقی کرد و افزود:«نمی‌توان در چنین برنامه‌هایی اثر برتر را انتخاب کرد. چرا که هر فردی به زبان و روش خودش کارش را ارائه می‌دهد.»

لوپز با تاکید بر اینکه در سمپوزیوم تهران هیچ کمبودی را احساس نکرده است، افزود:« مسئولان سمپوزیوم تمام وسایل مورد نیاز مجسمه‌سازان را فراهم کرده‌اند. وجود جرثقیل در تمام ساعات سمپوزیوم و پاکسازی مرتب و منظم محوطه کارگاه به طور مداوم از ویژگی‌های مثبت سمپوزیوم است.»

ماریو لوپز، نزدیک 15 سال است که به کار مجسمه‌سازی مشغول است. او دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد مجسمه‌سازی است. لوپز با بیان اینکه از کودکی به کار با مواد مختلف علاقمند بوده است و علاوه بر مجسمه‌سازی، به هنر نقاشی هم می‌پردازد، گفت:« همیشه کار با دست‌هایم برایم اهمیت داشته است. علاوه بر این دلیل اصلی علاقه من به مجسمه این است که دوام مجسمه از نقاشی بیشتر است.»

این مجمسه‌ساز پرتغالی که شرکت در سمپوزیوم‌های مختلفی را در کشورهایی همچون پرتغال، ژاپن، فرانسه، آرژانتین، تایلند، فلسطین و اسپانیا در کارنامه هنری خود داراست، با اشاره به اینکه برای دریافت ایده‌هایش به بررسی و پژوهش روی می‌آورد، گفت:«آنچه که در طرح‌ها و مجسمه‌های من اهمیت دارد این است که مجسمه‌هایم ارگانیک باشند. مانند طرحی که برای این سمپوزیوم ارائه دادم و با الهام از باغی سنگی در ژاپن به آن رسیدم.»

لوپز با تاکید بر اینکه معمولا از فرم‌های آبستره بهره می‌برد، افزود:«دلیل اصلی‌اش این است که مخاطب اثر در برداشت شخصی‌اش آزاد باشد.»

او با بیان اینکه از تکنیک ویژه‌ای برای اجرای آثارش استفاده نمی‌کند، گفت:«امروزه با وجود علم و صنعت و تکنولوژی کارها آسان‌تر شده است. از طرفی طبیعی است که هر فرد روش‌های مختص به خودش را داشته باشد.»

ماریو لوپز با اشاره به اینکه علاقه‌ای به ماندن و سکونت در یک فضای معین ندارد، ادامه داد:« من همان‌قدر که یک مجسمه‌ساز هستم، مسافر هم هستم. دوست دارم کشورهای مختلف را ببینم و با فرهنگ، هنر، موسیقی، غذا و آداب و رسوم کشورهای مختلف آشنا بشوم. این سفرها در اتودها و طرح‌های من بسیار تاثیرگذار است.»

لوپز با بیان اینکه بهتر است هنرمند قبل از اجرای اثرش، به کاربرد نهایی آن آگاهی داشته باشد، اظهار کرد،«توجه به محیطی که اثر در آن قرار می‌گیرد مسئله مهمی است. چرا که اگر مکان بی‌ربطی باشد، به مجسمه توجهی نخواهد شد.»

چهارمین سمپوزیوم بین‌المللی مجسمه‌سازی تهران از 27 شهریور در باغ موزه قصر شروع به کار کرد و تا 16 مهر ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از ساعت 15 تا 17 به باغ موزه قصر مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز