خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه‌ عکس دفاع مقدس در خارج از کشور برپا می‌شود

معاون امور هنری گفت: در حوزه دفاع مقدس برگزاری نمایشگاه‌هایی در داخل و خارج کشور را به عنوان جدی‌ترین دستور کار در پیش رو داریم.

ایلنا: افتتاحیه نمایشگاه عکس دفاع مقدس «لحظه‌های جاودانه» با حضور حمید شاه آبادی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هنرمندان و مسئولان هنری ساعت ۱۷ روز دوشنبه سوم مهرماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید شاه آبادی در حاشیه این نمایشگاه در سخنانی گفت: نفس جمع آوری این عکس‌ها از لابه لای ده‌ها، صد‌ها و هزاران عکسی که هنرمندان ما در طول دوران دفاع مقدس گرفتند و ارائه آن به جامعه هنردوست ما یک امر ضروری است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به آن همت کرده است.
وی در ادامه افزود: در این حوزه برگزاری نمایشگاه‌هایی در داخل و خارج کشور را به عنوان جدی‌ترین دستور کار در پیش رو داریم.
معاون امور هنری خاطرنشان ساخت: در موقعیت‌های مختلفی که صدای انقلاب اسلامی در جهان شنیده می‌شود، فرصت وی‍ژه‌ای است برای همه هنرمندان تا داشته‌های خود را در این حوزه ارائه کنند. همین ایامی که ما شاهد اهانت استکبار به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) هستیم، زمانی است که مردم جهان در نقاط مختلف صدای ایران را می‌شنوند.
شاه آبادی در ادامه تصریح کرد: اگر در بسیاری از فرصت‌ها صدای ما توسط امپراطورهای خبری بایکوت می‌شود، در این ایام صدای انقلاب و علاقه‎مندان به دین اسلام شنیده می‌شود. همان‌هایی که پروژه اسلام‌هراسی را کلید زدند، می‌خواستند که این صحنه‌ها و فضا‌ها دیده نشود. ما باید یک گام به جلو برداریم و در همین فرصت‌ها از فضاهای موجود برای نشان دادن ظرفیت‌های دین و اتفاقات بزرگی که در طول دوران دفاع مقدس افتاده، استفاده کنیم.
وی اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه در تهران و نمایشگاه‌های مشابه در سراسر کشور، مجموعه اقدامی که با عنوان «جمهوری اسلامی ایران، اقتدار و پیشرفت»، نمایشگاه تخصصی ما برای همه کشورهای خارجی که در ایام دهه فجر است، از جمله اقداماتی است که این فرصت را برای جامعه هنری در رشته عکاسی فراهم می‌کند تا رشادت‌ها و اتفاقات بزرگی را که مردم باید از دریچه دوربین با آن‌ها آشنا شوند، عرضه کنند.
شاه آبادی یادآور شد: نسل جدید ما شناخت انقلاب، جبهه و جنگ را مدیون هنرمندانی است که در زمانی که می‌توانستند سلاح در دست بگیرند و می‌دیدند که مردم به خاک و خون افتاده‌اند، برای ثبت آن وقایع دوربین‌های خودشان را به خدمت گرفتند.
وی در خاتمه تاکید کرد: امروز بخش عمده‌ای از معرفت و شناخت مردم نسبت به دفاع مقدس مدیون همین عکاسانی است که لحظه‌های خاص را شکار کردند و در میدان گذر زمان یک لحظه به یادماندنی را انتخاب کردند و آن لحظه را ثبت کردند و امروز ما جنگ را از نگاه و قاب دوربین آن‌ها می‌شناسیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز