خبرگزاری کار ایران

سونامی ژاپن، آثار ۱۰۰ طراح گرافیک را به تهران کشید

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۸۵

انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در حاشیه برگزاری «هفته طراحی گرافیک ایران» با هدف همگرایی فرهنگی میان طراحان گرافیک، اقدام به برپایی نمایشگاه «آفتاب برای ژاپن» می‌کند.

ایلنا: انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران در حاشیه برگزاری «هفته طراحی گرافیک ایران» اقدام به برپایی نمایشگاه «آفتاب برای ژاپن» می‌کند.
به گزارش ایلنا، این نمایشگاه که شامل ۱۰۰ پوستر از یکصد طراح گرافیک از چهل کشور جهان است، به موضوع سونامی ژاپن و روش‌های گوناگون برخورد با این فاجعه و حک کردن آن در حافظهٔ فرهنگی ملل اختصاص دارد.
«مانا رهنما» گردآورنده این نمایشگاه در حاشیه برپایی آن در هفته طراحی گرافیک، در خصوص چگونگی شکل گیری این ایده گفت: در مارس ۲۰۱۱ از طریق اینترنت مسابقه طراحی پوس‌تر «پروژهٔ آفتاب برای ژاپن»، با شعار «رنگ‌های شما می‌تواند دگرباره سرزمین طلوع خورشید را روشن سازد» شکل گرفت. این یک مسابقه طراحی پوس‌تر جهانی بود تا طراحان با خلق پوستر‌هایشان حس همدردی خود را نسبت به بازماندگان این فاجعه ابراز کنند. به گفته رهنما در طول زمانی کوتاه، ۴۰۰ طراح گرافیک از چهل کشور جهان آثارشان را ارائه کردند و از میان ۵۸۹ شرکت کننده، ۱۰۰ پوس‌تر توسط هیئت داوری بین المللی انتخاب شد.
شایان ذکر است مجموعه پوسترهای «آفتاب برای ژاپن» پیش از این در نمایشگاههای بسیاری همچون «خانه ژاپن» و «دانشگاه علوم کاربردی دوسلدورف» به نمایش درآمده و به فروش رسیده است که عواید آن برای بازسازی مناطق آسیب دیده ژاپن به صلیب سرخ اهدا شده است. علاوه بر این نمایشگاه‌ها، در طول ۲سال گذشته این آثار در توکیو، بنیاد ژاپن در شهر کلن آلمان، مرکز طراحان ATC در اُزاکا به معرض دید عموم درآمده است.
این نمایشگاه برای اولین بار در ایران به همت انجمن صنفی طراحان گرافیک ایران، ۲۷ فروردین تا ۵ اردیبهشت به مناسبت برگزاری هفته طراحی گرافیک ایران، در تهران برپا خواهد شد.
مراسم افتتاحیه «هفتهٔ طراحی گرافیک ایران۱۳۹۲» روز ۲۷ فروردین ماه، ساعت ۱۷ در خانه هنرمندان ایران در تهران برگزار می‌گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز