خبرگزاری کار ایران

بدلیل بیماری سرطان

همایون خرم درگذشت

asdasd
کد خبر : ۳۸۲۶۴

همایون خرم نوازنده ویولن، آهنگساز، شب گذشته (۲۸ دی ماه) پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بیمارستان دی درگذشت.

همایون خرم، نوازنده ویولن، آهنگساز و عضو شورای عالی خانه موسیقی شامگاه پنجشنبه، ۲۸ دی ماه در پی ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

به گزارش ایلنا، همایون خرم، نوازنده ویولن، آهنگساز و عضو شورای عالی خانه موسیقی، شب گذشته (۲۸ دی ماه) پس از تحمل یک دوره بیماری سرطان در بیمارستان دی درگذشت

همایون خرم متولد ۱۳۰۹ در بوشهر بود. مادرش از شیفتگان موسیقی اصیل ایرانی بود و از مقام‌های موسیقی ایرانی به دستگاه همایون علاقه داشت، به همین دلیل هم نام «همایون» را برای فرزند خود انتخاب کرد.

خرم در سن ۱۰-۱۱ سالگی به مکتب استاد صبا راه یافت و در ۱۴-۱۵ سالگی به عنوان نوازنده ۱۴ ساله، در رادیو ساز تنها اجرا کرد. بعد‌ها در بسیاری از برنامه‌های موسیقی رادیو، خصوصا در برنامه گل‌ها، به عنوان آهنگساز، سولیست ویولن و رهبر ارکس‌تر آثاری ارائه داد.

این هنرمند به موازات فعالیت در موسیقی ایرانی، از کسب علم نیز غافل نبود و در اکثر مراحل تحصیل از شاگردان ممتاز بود و تحصیلات عالیه خود را تا اخذ دانشنامه در رشته مهندسی برق ادامه داد.

از آثار اجرایی وی می‌توان به برنامه‌های متعدد گل‌ها، برنامه‌های بداهه نوازی در رادیو، تعدادی برنامه تک نوازان با همکاری هنرمندان دیگر به صورت همنوازی و چندین آهنگ ماندگار از جمله تو‌ای پری کجایی (سرگشته)، امشب در سر شوری دارم (غوغای ستارگان)، ساغرم شکست‌ای ساقی (طاقتم ده)، رسوای زمانه منم، اشک من هویدا شد، پیک سحری، ساقی ببین، آوای خسته دلان و... اشاره کرد.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز