خبرگزاری کار ایران

نشست تخصصی پژواک موسیقی در مطبوعات ایران «در سرای روزنامه نگاران برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۱۷۵۸۰

بعدازظهر دیروز(10 آبان) در نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها نشست تخصصی با حضور مجید اخشابی و عبدالحسین مختاباد در سرای روزنامه نگاران درباره مختلف موسیقی برگزار شد.

ایلنا: در ابتدای این نشست، مجید اخشابی با تاکید بر اینکه مخاطبان همواره به دنبال آثار به روز شده هستند اظهار کرد: به عنوان کسی که با هنر درگیر هستم باید بگویم بسیاری از زیبایی‌های زندگی‌ام را از هنر اخذ کرده‌ام.
به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی نوزدهیمن نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها، اخشابی به اولین سروده خود با عنوان قطعه گمشده اشاره و افزود: اولین مرحله موسیقی داشتن شعر خوب است چرا که شعر است که با مخاطب ارتباط برقرار می‌کند.
این خواننده پاپ تاکید کرد: اگر ترانه یک موسیقی خوب و با کیفیت باشد، ملودی، تنظیم و حواشی هم می‌تواند به کیفیت کمک کند.
اخشابی یادآور شد: زمان، مکان، موقعیت و فضای فرهنگی از جمله دلایلی است که می‌تواند عاملی برای جذب مخاطب باشد.
این خواننده تاکید کرد: برخی از مخاطبان معتقدند که هر چه شعر ساده‌تر باشد امکان برقراری ارتباط با او بیشتر است اما به خودی خود از شعرهایی استقبال می‌کنم که پردازش آن‌ها سخت است.
وی افزود: اگر شعر و موسیقی با هم همخوانی داشته باشند شعر شنیدنی و به یادماندنی خواهد شد.
اخشابی ادامه داد: آمیخته شدن شعر و موسیقی با یکدیگر موجب اشتیاق مخاطب به ترانه می‌شود در همین راستا همواره سعی می‌کنم به گونه‌ای ترانه بسرایم که برای مخاطبان جذاب باشد.
وی در ادامه به سرودن ترانه در تیتراژ سریال‌ها اشاره و افزود: گاهی محتوای پربار یک سریال باعث جذابیت شعر تیتراژ می‌شود و برعکس گاهی یک ترانه در تیتراژ خوب موجب جذابیت سریال است.
اخشابی با تاکید بر اینکه اگر ترانه بتواند با مخاطب ارتباط برقرار کند باعث ماندگاری خواننده می‌شود اظهار کرد: یک خواننده می‌تواند با سرودن یک اثر ماندگار در هنر پیر شود یعنی تا سال‌ها اثر سرودن یک ترانه را در زندگی‌ هنری‌اش لمس کند.
این خواننده بیان کرد: خواننده نباید به امید دیگران برای سرودن یک ترانه باشد بلکه باید خودش خلاقانه تمام امور مربوط به تولید یک ترانه را دنبال کند.
در ادامه این نشست عبدالحسین مختاباد با تاکید براینکه ماندگاری هنرمند در گرو طی کردن درست دقیق هنر است بیان کرد: در صورتی که هنرمند از راه‌های می‌ان‌بر برای رسیدن به قله استفاده کند موفق نمی‌شود هنرمندی می‌تواند جای خود را در عرصه هنر محکم کند که با آرامش و بهره گیری از تکنیک‌های موجود در عرصه هنر مسیر را سپری کند.
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری‌ها از ۷ تا ۱۳ در مصلی امام خمینی (ره) برپاست.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز