خبرگزاری کار ایران

مستر کورس علی رهبری با ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۱۳

برگزاری مستر کورس برای ارکسترهای حرفه‌ای جهان اتفاق مرسومی نیست، اما نوازندگان اسلوواکی خود خواهان برگزاری این دوره شده‌اند.

ایلنا: «علی رهبری» رهبر ایرانی ارکستر، برای برگزاری مستر کورس با جمعی از نوازندگان ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی عازم شهر «براتیسلاوا»، پایتخت کشور اسلوواکی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیش از این، جمعی از نوازندگان جوان این ارکستر به صورت رسمی از رهبری دعوت کرده‌اند تا از امروز یکشنبه، به مدت ۵ روز، برای بالا‌تر بردن سطح نوازندگی، با آن‌ها تمرین کند. برگزاری مستر کورس برای ارکسترهای حرفه‌ای جهان اتفاق مرسومی نیست، اما این نوازندگان جوان خود خواهان برگزاری این دوره شده‌اند.

به گزارش ایلنا، رهبری پیش از این مستر کورس‌هایی را هم برای ارکسترهای بروکسل و نورنبرگ برپا کرده، اما از ایران تنها «ارکستر زهی پارسیان» است که برای برگزاری چنین دوره‌ای، دو هفته را همراه با رهبری در استابول ترکیه گذرانده است.

ارکستر فیلارمونیک اسلوواکی ماه آینده شصت و پنجمین فصل هنری خود را جشن می‌گیرد و اجرای آغازین این فصل نیز برعهده رهبری خواهد بود، این اجرا، سی و دومین سالی خواهد بود که علی رهبری، رهبری این ارکستر معتبر اروپایی را برعهده داشته است. این رهبر برجسته ایرانی در همین فصل هنری، همراه با این ارکستر، براتیسلاوا را برای اجرای یک تور بزرگ در کشورهای آلمان، بلژیک، هلند و لوکزانبورگ ترک خواهد کرد.

علی رهبری که در ۴۰ سال گذشته، حدود ۱۲۰ ارکستر معتبر جهانی را رهبری و حدود ۲۰۰ آلبوم را روانه بازار کرده است، آثار کلاسیک متعدد و مهمی را همراه این ارکستر ضبط کرده که همگی توسط انتشارات «ناکسوس» - پرفروش‌ترین ناشر آثار موسیقی کلاسیک در جهان - روانه بازار موسیقی جهانی شده‌اند. رهبری علاوه بر این، آثار کلاسیک متعدد و مهمی را همراه ارکسترهای دیگری همچون فیلارمونیک بروکسل، فیلارمونیک لندن، فیلارمونیک چک و ده‌ها ارکستر دیگر ضبط کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز