خبرگزاری کار ایران

تدوین کتاب «آوای پارسی» در شبکه سحر

کد خبر : ۹۱۸۲۴

کتاب و بسته آموزشی مجموعه داستانی «آوای پارسی» در شبکه سحر تدوین می‌شود.

ایلنا: سید علی ابوطالبی(نویسنده، تهیه کننده و کارگردان آوای پارسی) گفت: این بسته آموزشی در قالب دو جلد کتاب و ۱۰ عدد دی وی دی برنامه و همچنین پکیج دی وی دی مولتی مدیا تنظیم و تدوین می‌شود و در دسترس اردوزبانان علاقمند به زبان فارسی قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی شبکه سحر، ابوطالبی در ادامه به انجام راف کات ۳۰ قسمت از این مجموعه اشاره کرد و افزود: همزمان با تدوین، مراحل زیرنویس این مجموعه به زبان هندی نیز در حال انجام است و با اتمام ترجمه آن توسط قمر عباس زیدی، زیرنویس آن تا یک هفته دیگر شروع می‌شود.

وی از زیرنویس این مجموعه به زبان‌های فارسی و اردو نیز خبر داد و خاطرنشان کرد: ساخت موسیقی تیتراژ و وله‌های «آوای پارسی» به زودی آغاز می‌شود و موسیقی بخش‌هایی از برنامه نیز در دست انتخاب است.

مجموعه تلویزیونی «آوای پارسی» با نقش آفرینی راویش زیدی، پرستو الرحمن و جمعی از بازیگران ایرانی از جمله مهدی امینی خواه، لیلا بوشهری، زهرا اویسی، علیرضا علیا، مژگان ترانه و جواد عاقبت بین، قصه زوج اردوزبانی به نام‌های «سمیرا» و «دانیش» را به تصویر می‌کشد که برای انجام تحقیق در مورد ساخت مجموعه‌ای مستند به ایران سفر می‌کنند و در طول اقامت در ایران و سفر به شهرهای مختلف کشور و ارتباط با دوستانشان در ایران، به آموزش زبان فارسی به اردو‌زبان‌ها می‌پردازند.

این مجموعه در ۵۲ قسمت ۲۵ دقیقه‌ای در حال تولید است و امیر جاودانی زرین (دستیار اول کارگردان و برنامه ریز)، علیرضا وکیلی و اسماعیل مقصودی (مدیر تولید)، هومن سلماسی (تصویربردار و نور‌پرداز)، محمد صالحی (صدابردار)، سمیه شهرابی (منشی صحنه)، فاطمه کریمی (مجری گریم)، بهارک بهمنی آزاد (طراح لباس)، اسماعیل مقصودی (طراح صحنه)، مهرداد نقیبی و آرمین اقبال (تدوینگر)، افسانه قریب (کار‌شناس محتوایی زبان فارسی) و قمر عباس زیدی (مترجم و کار‌شناس زبان اردو) عوامل تهیه و تولید آن هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز