خبرگزاری کار ایران

ضرغامی به ایلنا گفت:

ایران؛ ماهواره ایران ست را به فضا می‌فرستد

asdasd
کد خبر : ۷۵۷۳۳

چه بسا بتوانیم پرتاب‌کننده خوبی برای ماهواره در مدار ژاو که دورترین و سخت‌ترین مدار از نظر قرار گرفتن ماهواره است، باشیم.

ایلنا: عزت الله ضرغامی می‌گوید ایران قصد دارد با هدف از بین بردن مشكلات ماشی از قطع برنامه‌های صدا و سیما روی ماهواره‌های دیگر، ماهواره ایران ست را به فضا بفرستد.
رئیس سازمان صدا و سیما در گفتگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین وضعیت ایران ست؛ گفت: پروژه ایران ست را در یکی از نقاطی که سازمان صدا و سیما مالکیت دارد و از آن به صورت مشترک با عرب ست استفاده می‌كنیم، راه‌اندازی می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی که مربوط به ما می‌شود تحت عنوان ایران ست است که شبکه‌های داخلی و خارجی ما روی آن قرار دارند اما نقطه دیگر که 37 درجه و مخصوص جمهوری اسلامی است و ما می‌توانیم روی آن ماهواره جمهوری اسلامی بفرستیم.
وی درباره آخرین مراحل این ماهواره گفت: خوشبختانه بودجه آن طی سال‌های گذشته تصویب شده است و الان سفارش دادن برای ساخت و پرتاب در دستور کار ما قرار گرفته است.
ضرغامی افزود: خوشبختانه پیشرفت‌های خوبی که در بخش فناوری در طول این سال‌ها ایجاد شده است این چشم‌انداز را نشان می‌دهد که در آینده نه چندان دور خودمان بتوانیم در فهرست کشورهای سازنده ماهواره باشیم و چه بسا بتوانیم پرتاب‌کننده خوبی برای ماهواره در مدار ژاو که دورترین و سخت‌ترین مدار از نظر قرار گرفتن ماهواره است، باشیم.
رئیس سازمان صدا و سیما افزود: هر دو پروژه جلو می‌رود هم پروژه ساخت در داخل و هم ساخت در خارج از کشور اما زمانی را نمی‌توانیم برای آن پیش‌بینی کنیم.
رئیس سازمان صدا و سیما در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت بودجه سریالهای صدا و سیما گفت: بسیاری از پروژه‌های خوب ما که بنده خودم هم علاقمندم تا زودتر شروع شود چون اعتبار لازم را از لحاظ بودجه‌ای ندارد، هنوز آغاز نشده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز