خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری اعلام شد:

دومین جشنواره ملی تسنیم از ۲۲ تا۲۴ مرداد ماه در مشهد مقدس برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۹۴۵۳۳

مراسم افتتاحیه جشنواره تسنیم عصر روز دو شنبه ۲۱ مرداد ماه با حضور مقامات استانی و هنرمندان و خبرنگاران و اصحاب رسانه در حرم حضرت امام رضا (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شود

ایلنا: نشست خبری جشنواره ملی تسنیم روز دوشنبه ۱۴مرداد ماه با حضور سید سعید سرابی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی و دبیر جشنواره، یوسف امینی معاون قرآن و عترت اداره کل و همچنین هاشم میرزاخانی رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران و رئیس شورای سیاست گذاری جشنواره در محل انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، هاشم میرزاخانی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران با اشاره به جشنوراه تنسیم گفت: این جشنواره برای اولین بار در سال ۸۹ در استان اصفهان برگزار شد و بنا به مشکلاتی ادامه برگزاری آن مقدور نشد.

با توجه به اهتمامی که انجمن سینمای جوانان ایران در جهت برگزاری جشنواره با موضوعات مختلف در سطح کشور دارد و از آنجایی که متولی برگزاری جشنواره نماز و نیایش نیزبوده و تجربیات ارزشمندی را در زمینه برگزاری جشنواره با موضوع دینی کسب کرده به پیشنهاد این انجمن و موافقت ریاست سازمان سینمایی این جشنواره به انجمن سینمای جوانان ایران واگذار شد که با بررسی‌های به عمل آمده و توافق انجام شده با مدیرکل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی و همراهی و حمایت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تصمیم گرفته شد دومین دوره این جشنواره در مشهد مقدس و در جوار حرم ملکوتی ثامن الحجج حضرت امام رضا (ع) برگزار شود لذا با توافقات انجام شده و طراحی آیین نامه جشنواره مراحل اجرایی پشت سرگذاشته شد و اینک به حول و قوه الهی در آستانه برگزاری این جشنواره هستیم. 

دبیر جشنواره نیز گفت: تشویق جامعه هنری کشور و ترغیب فیلمسازان برای پرداختن به موضوعات مرتبط با قرآن کریم واستفاده از ظرفیت هنر فیلمسازی برای ثبت و انتقال نقش قرآن در جوامع اسلامی و همچنین ایجاد زمینه مناسب برای رقابت سازنده در جهت ارتقاء سطح کیفی و کمی هنر فیلمسازی با محوریت قرآن و عترت و لذا سبک زندگی قرآنی، آموزه‌های اخلاقی مبتنی بر قرآن و عترت، قصص قرآن، انسان از منظر قرآن، قرآن کتاب بیداری، ایثار و شهادت در قرآن و معارف اهل بیت، سیمای پیامبر اسلام (ص) در قرآن، نیکی به پدر و مادر و صله رحم، نماز و واجبات الهی، آثار و برکات نیکی در زندگی مردم، کسب روزی حلال و معاملات اسلامی از دیدگاه قرآن و عترت، انفاق در قرآن، جهاد از دیدگاه قرآن، پوشش و عفاف از منظر قرآن و عترت از محورهای مورد توجه در این جشنواره است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان رضوی در ادامه با بیان این نکته که جشنواره در سه زیرمجموعه فیلم کوتاه، فیلمنامه و عکس برگزار می‌شود گفت: بخش فیلم در دو زیر مجموعه شامل ۱۱۰ ثانیه و بخش آزاد برنامه ریزی شده است.

وی ادامه داد: در این جشنواره که با استقبال ۱۰۴۴اثر از هنرمندان روبرو شد تعداد۴۸۹ فیلم از فیلمساز، ۳۷۴ قطعه عکس و ۴۷ مجموعه عکس و ۱۳۲ فیلمنامه دریافت شد
در بخش فیلم ۸۷ فیلم، در بخش عکس۳۷ عکس و یک مجموعه عکس و در بخش فیلمنامه ۱۲ اثر به بخشهای مسابقه راه یافته و هیئت‌های انتخاب و داوری در سه زیر مجموعه فیلم کوتاه – عکس و فیلمنامه آثار را ارزیابی نمودند.

دبیر جشنواره ملی تسنیم در معرفی هیئت انتخاب و داوران گفت: در بخش فیلم آقایان سلیم غفوری، سعید مترصد و عباس صالح مدرسه‌ای آثار را انتخاب و با اضافه شدن آقایان، محمدرضا معصوم زادگان و محمد درمنش داوری این بخش انجام شد در بخش عکس: آقایان علی قلمسیاه و سید عباس می‌رهاشمی و سرکار خانم فاطمه تعمیدی همچنین در بخش فیلمنامه اساتید ارجمند آقایان محمود سالاری، سید ناصرهاشم‌زاده و عبدالهادی صورتی آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره را مورد ارزیابی و داوری قرار داده‌اند.

سرابی در ادامه اظهار داشت: دومین جشنواره ملی تسنیم به دلیل استفاده بیشتر علاقه مندان و مردم عزیز مشهد مقدس در دل شهر و بهترین سینمای استان یعنی سینما هویزه برگزار می‌شود. و مراسم افتتاحیه جشنواره عصر روز دو شنبه ۲۱ مرداد ماه با حضور مقامات استانی و هنرمندان و خبرنگاران و اصحاب رسانه در حرم حضرت امام رضا (ع) پس از اقامه نماز مغرب و عشا برگزار شود و پس از آن با حضور در سینما هویزه و افتتاح گالری عکس و تقدیر از هنرمندان عکاس استان جشنواره رسماً کار خود را آغاز نماید.

وی ادامه داد: نقد و بررسی فیلمهای بخش مسابقه جشنواره هر شب پس از پایان آخرین نمایش در یکی از سالن‌های سینماهویزه، توسط منتقد سینمایی از استان جناب آقای علی جعفری برگزار می‌شود و در دومین شب برگزاری این نشست نیز با توجه به حضور داوران محترم در جشنواره، هنرمندان میزبان این عزیزان خواهند بود و نقطه نظرات آنان را به بحث و گفت‌و‌گو می‌گذارند.

کارگاه تخصصی عکاسی همراه با شرکت در تورهای عکاسی با حضور عکاسان شرکت کننده در جشنواره و همراهی آقای علی قلمسیاه برگزار می‌شود.

سرابی در خصوص برنامه‌های پیش بینی شده برای بخش عکس گفت: کارگاه عملی عکاسی روز چهارشنبه ۲۳ مرداد صبح با حضور جناب آقای علی قلمسیاه برای عکاسان و بعدازظهر‌‌ همان روز با موضوع انتخاب سوژه در عکاسی و همچنین درپایان با گپ و گفت‌و‌گو در باره عکسهای نمایشگاه در کنار دو داور دیگر جشنواره برگزار می‌شود.

همچنین کارگاه فیلمنامه نویسی نیز با محمود سالاری عضو هیئت داوران با موضوع راهکارهای جذابیت یک فیلمنامه و راهکارهای جذابیت یک فیلمنامه با خلق شخصیت در دو نوبت صبح و بعدازظهر روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ماه در سینما هویزه برنامه ریزی شده و در پایان این برنامه ۱۲ فیلمنامه بخش مسابقه با حضور کلیه داوران نقد خواهند شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی استان در ادامه اعلام کرد: هنرمندان میهمان در مشهد علاوه بر زیارت امام رضا (ع) که برنامه ریزی تردد آن انجام شده از مراکز تاریخی استان نیز دیدن می‌کنند.

سرابی با اعلام برگزاری آیین پایانی و اعلام برگزیدگان در روز پنجشنبه ۲۴ مرداد ماه اعلام کرد: تصمیم گرفته شد مراسم اختتامیه در سالن شهید اصغرزاده در پارک ملت مشهد برگزار شود که علاوه بر امکانات مناسب جنبی پذیرای تعداد بیشتری از علاقه مندان باشیم.
مدیرکل همچنین به آغاز جشنواره و برگزاری آن در نزدیکی عید بزرگ فطر اشاره کرد و گفت: به همین مناسبت برنامه‌های ویژه‌ای برای مراسم اختتامیه در نظر گرفته‌ایم.
در پایان سرابی گفت: یکصدوپنجاه میلیون ریال جایزه نقدی به همراه ۱۰ حمایت از تولید اثربعد در بخش فیلم و فیلمنامه به همراه ۱۲ تندیس به برگزیدگان جشنواره در این مراسم اهدا می‌شود.

در پایان این نشست میرزاخانی با اشاره به دریافت بیش از ۴۵۰۰ فیلم کوتاه از ایران و ۱۰۹ کشور جهان گفت: به زودی و پس از اتمام جشنواره تسنیم طی جلسه‌ای مستقل با رونمایی از پوس‌تر سی امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و نمایش تیزر جشنواره گزارش تکمیلی از برگزاری این جشنواره ارائه می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز