خبرگزاری کار ایران

میلاد سرخ نیاز به دبیرخانه دائمی دارد

asdasd
کد خبر : ۹۳۷۷۴

حسین مسافر آستانه تاکید دارد؛ برای خلق آثار سینمایی عاشورایی، به تولید هرچه بیشتر فیلم‌های پژوهشی نیاز است و تاسیس دبیرخانه دائمی جشنواره سراسری میلادسرخ کمک زیادی به ارتقاء کمیت و کیفیت فیلم‌ها خواهد کرد.

ایلنا: حسین مسافر آستانه گفت: جشنواره‌های موضوعی که در تمام زمینه‌های هنری و در اینجا فرهنگ عاشورایی برگزار می‌شوند، هنرمندان کشور را به این سمت هدایت می‌کنند تا در ارتباط با موضوع موردنظر دست به تحقیق و پژوهش بزنند و انگیزه خوبی برای هنرمندان ایجاد می‌کند که اگر به دلیل دغدغه‌های گوناگون در طول سال نسبت به موضوعی کمتر توجه می‌کنند، دست به خلق آثار هنری با موضوعی مشخص بزنند.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری دومین جشنواره فیلم میلاد سرخ، وی در پاسخ به این سوال که آیا سینمای ایران تا به امروز در زمینه تولید آثار سینمایی مرتبط با فرهنگ عاشورایی موفق عمل کرده است یا خیر، اظهار کرد: تولید این آثار بیشتر روی انگیزه‌های شخصی افراد متمرکز بوده که بسیار هم اهمیت دارد، اما به این شرط که حمایت‌های لازم از این تولیدات انجام شود. به نظر من سینمای ما در این زمینه جز اندک موارد استثنایی موفق عمل نکرده است. اگر قرار باشد بهترین اثر در این زمینه را نام ببریم تنها به «روز واقعه» می‌رسیم؛ به نظر من موضوعاتی مانند فرهنگ عاشورایی بسیار جای کار دارد تا به خصوص با شرایط امروز تطبیق داده شود و صرفاً لزومی ندارد تا بازسازی واقعه تاریخی را درنظر بگیریم.
کارگردان نمایش «در ماه قاب» در رابطه با اینکه از میان فیلم‌های سینمایی، کوتاه، مستند و انیمیشن کدام یک اهمیت بیشتری برای تولید آثار عاشورایی دارند، بیان کرد: به نظر من تمام این گونه‌ها به جای خود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و باید مورد توجه قرار بگیرند؛ حتی تولید فیلم‌های پژوهشی نیز باید مورد توجه ویژه قرار بگیرد، چون می‌تواند دست مایه خوبی برای ساخت دیگر گونه‌ها در اختیار افراد قرار دهد که حداقل من به خاطر ندارم چنین آثاری ساخته شده باشد. ما منابع خوبی برای ساخت آثار مذهبی و عاشورایی در اختیار نداریم اما صداوسیما فعالیت‌های بیشتری در این زمینه انجام داده است که بعضا به مناسبت ایام خاص و برای پر کردن زمان مورد نظر خلق شده است.
آستانه در پایان با اشاره به این مطلب که با فعالیت مقطعی دبیرخانه جشنواره میلادسرخ شاهد رشد کفیت چنین آثاری نخواهیم بود، گفت: ما باید تولید آثار پژوهشی در این زمینه را هرچه بیشتر مورد توجه قرار بدهیم تا هنرمندان بتوانند در خلق فیلم‌های خود به آن‌ها رجوع کرده و کسب اطلاعات کنند. اگر جشنواره صرفا به آثار دریافتی قناعت کند و نقشی در تولید نداشته باشد، شاید با آثار بزرگی مواجه نشویم. اگر فعالیت دبیرخانه‌ای مستمر در این جشنواره صورت بگیرد، حتی می‌تواند به طور غیرمستقیم در خلق آثار ایفای نقش کند تا مجموع تولیدات این دوره، فیلم‌های مورد نیاز برای برگزاری دور بعد جشنواره را تامین کند.
دومین جشنواره سراسری میلاد سرخ توسط مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل، طی روزهای ۵ تا ۷ شهریورماه ۱۳۹۲ در شهر اردبیل برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز