خبرگزاری کار ایران

سیدضیاء هاشمی به اسعدیان نامه نوشت؛

عکس یادگاری با مردان نیک آبرو نمی‌آورد

asdasd
کد خبر : ۹۱۲۶۳

آنها که دیروز تصاویرشان را دیدی و به عنوان نماینده و سخنگوی همفکرانت به بیان تحلیل آن تجمع پرداختی، همه کارگران زحمت‌کش سینمای ایران بودند، که تو نشناختی. کسانی که تو در طول این بیست سال حضورت در سینما، آن‌ها را ندیدی.

ایلنا: به دنبال اعلام نظر همایون اسعدیان(رئیس کانون کارگردانان) درباره تجمع روز گذشته(30 تیرماه) گروهی از سینماگران در مقابل وزارت ارشاد، سیدضیاء هاشمی(رئیس جامعه‌ی صنفی تهیه‌کنندگان) نامه‌ای را خطاب به اسعدیان نوشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بخشی از این نامه آمده است:
جناب آقای اسعدیان گفته‌ای که هر بیننده و شنونده‌ای که اجتماع امروز را دیده باشد، برای وی کفایت می‌کند که قبول کند خانه سینما کجاست و صاحبان آن‌ها چه کسانی هستند. یا اشاره کردی که با اجتماعِ گروهیِ امروز کارتان راحت‌تر و حقانیتتان هم ثابت شد.
جناب آقای اسعدیان،
حق با شماست تا کسانی را که دیروز، مقابل وزارت ارشاد برای احقاق حقوقشان تجمع کرده بودند، نشناسی. آن‌ها هیچ کدام مشخصات تجمع‌کنندگان روز پنج شنبه (مقابل خانه سینما) را نداشتند. تجمع کنندگان دیروز نه نشان اسکار بر سینه داشتند، نه تندیس خرس طلایی در دست. آن‌ها حتی افتخار وابستگی نظامی و لشگری هم نداشته و البته نه ستاره‌ای بر شانه، که تو بشناسی. آن‌ها نه سابقه عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون‌های رزمی را داشتند و نه نمایندگی سازمانهای بین‌المللی همچون یونسکو و یونیسف که آن‌ها را بخاطر بیاوری. نه مسلط بر فن عربده‌کشی بودند و نه به خود اجازه بی‌حرمت کردن نشان و علائم قانونی دادند. همانطور که تاکید کردی «نه چهره شناخته شده‌ای»، که حتی بهانه‌ای باشد برای دیده شدن و به سبب آن دادن امضایی آنهم محض یادگاری.
آنها که دیروز تصاویرشان را دیدی و به عنوان نماینده و سخنگوی همفکرانت به بیان تحلیل آن تجمع پرداختی، همه کارگران زحمت‌کش سینمای ایران بودند، که تو نشناختی. کسانی که تو در طول این بیست سال حضورت در سینما، آن‌ها را ندیدی و برای تو که بزرگی در سینما گمنامند، چه برسد به رهگذران. آن‌ها در تک شات تو و مدیرعامل از قضا کارگردان‌تان هم دیده نمی‌شوند چه برسد از بالای برج خانه سینما، آنهم در اکستریم لانگ شات. چهره آنهایی که، برای تو و یارانت سال‌ها در سرما و گرما فعالیت کردند و باعث شدند تا نشان هنرمندی بر سینه داشته باشید و پُز شبه روشنفکر نمایی‌اش را بدهید، آشنا نیست، آن وقت چطور انتظار داری رهگذران، آن‌ها را به خاطر بیاورند. آن‌ها برای شما حتی عددی هم نبودند تا لااقل به خودتان زحمت داده و از باب تعداد، آن‌ها را دیده، شمارش کنید. براساس آنچه ادعا کردی، جماعت بی‌نام و نشانِ تجمع دیروز، سند اثبات حقانیت تو و هیئت مدیره خانه سینما شماست، در حالیکه به نظر من مطالبات اندک و دل پر درد و نفس خسته‌شان، سند خیانت شما به اهداف خانه همه اهالی سینماست. همین جماعت زحمتکش و پا برهنه و البته بی‌نام نشان از نگاه تو، سند شاه نشینی و تکبر و انحصارطلبی شما هستند. افتخار من و دیگر روسای صنوف قانونی این بوده و هست که در کنار اهالی متخصص سینما، بچه‌های تدارکات و دستیاران گروه‌ها و سیاهی لشگر‌ها را نیز در جمع خود همصدا به عنوان یار و یاور داریم.

این جماعت چون در طول این سال‌ها توسط تو و دوستانت دیده نشدند، حرفی دارند و بُغضی، که ان شالله خدا یاریمان دهد شنونده خوبی برای حرف‌هایشان باشیم.
دوستانت چندی پیش، به بهانه نمایش خصوصی فیلم سینمایی «گذشته» مراسمی را در موزه سینما برپا کردند و میزبان مردی شدند که نامش در لیست مردان نیک روزگار است.‌ ای کاش قبل از آنکه کنارش بایستید و عکس یادگاری بگیرید، دست کم چند خطی از دیدگاه‌های او درباره جایگاه رفیع آدمی و اهمیت توجه به کرامت و انسانیت را می‌خواندید. یادتان باشد عکس یادگاری شما با او، که داعیه‌دار مکارم اخلاقید و معلم خصوصی الفبای کرامت، آبرو نمی‌آورد.
ضمنا در اینجا می‌بایست خاطرنشان کنم که من هم باید از شما تشکر کرده که با انتشار این بیانات حکیمانهٔ برگرفته از اقیانوس اخلاقیات و کرامات، من و دوستانم را مصمم کردید به ادامه مسیر تا انشاءلله حصول نتیجه، که همانا مهر باطل ست بر رفتار قیم‌مابانه شما و همفکرانتان نسبت به همه اعضاء خانه سینما.

در پایان نکته‌ای را اشاره کنم و درخواستی را در محضرتان مطرح.
حوزه هنری جایی که تو و دوستانت روزه‌ات را با نان و نمکش بازکردی، یکی از اهدافش اشاعه فرهنگ هنر متعالی است. هنر متعالی یعنی هنر در خدمت تعالی انسان (از پدید آورنده تا بیننده).
حرمت نان و نمک بچه‌های هنرور و تدارکات صحنه و حتی همین خانه سینما را که نگه نداشتید، آرزو می‌کنم لااقل تو و دیگر دوستانت، حرمت اهداف نهادی را که با آنجا قراردادهای میلیاردی بسته‌اید، نگه دارید.
و اما درخواست، از تو می‌خواهم یکبار دیگر به عکس‌های تجمع کنندگان دیروز نگاهی بیندازی. به عکس‌های کسانی که صاحبان به حق خانه سینما هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز