خبرگزاری کار ایران

پیگند بئاتریس:

تا زمانی که در دنیا بیعدالتی است مقاومت وجود دارد

تا زمانی که به ابزارهای گسترده‌ای دسترسی نداریم نمی‌توانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم. استفاده از اینترنت و ماهواره برای معرفی چنین سینمایی لازم و ضروری است.

 پیگند بئاتریس مستند ساز فرانسوی معتقد است  تا زمانی که در دنیا بیعدالتی است مقاومت وجود دارد


 به گزارش ایلنا،این فیلمساز فرانسوی که برای دومین بار به ایران می‌آید درباره تجربه حضور خود در ایران گفت: «من به عنوان کارگردان و تهیه کننده در بخش مستند این جشنواره شرکت کرده‌ام. البته این بار اول نیست که به ایران قبلا می‌آیم قبلا در جشنواره فجر هم شرکت کرده‌ام. در این جشنواره تا کنون در نشست‌های جالبی با فیلمسازان ایرانی و دیگر فیلمسازان شرکت کرده‌ام. از مکان‌های دیدنی این شهر هم دیدن کرده‌ام. ایران کشور زیبا و باستانی است و من از اینکه در این جشنواره شرکت کرده ان بسیار خوشحال هستم.»
او در مورد برگزاری جشنواره اختصاصی با عنوان مقاومت گفت: «فیلم‌های خوبی دیده‌ام. فیلم بوسیدن روی ماه را دوست داشتم. به نظر من این تنها جشنواره‌ای در مورد فیلم نیست بلکه موقعیتی است برای بحث درباره اینکه چطور نگاهی نو به سینما داشته باشیم.»

این کارگردان فرانسوی همچنین در مورد برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در نه کشور خارجی گفت: «به نظرم ایده بسیار جالبی است.‌ای کاش این اتفاق در فرانسه هم می‌افتاد.»
خانم بئاتریس درباره تاثیر سینمای مقاومت بر سینمای روز دنیا گفت: «من معتقدم تا زمانی که به ابزارهای گسترده‌ای دسترسی نداریم نمی‌توانیم به آنچه می‌خواهیم برسیم. استفاده از اینترنت و ماهواره برای معرفی چنین سینمایی لازم و ضروری است، منظورم این است باید به نوعی همکاری بین المللی درباره مقاومت برسیم. برگزاری جشنواره‌ای با عنوان مقاومت نیز می‌توان بسیار تعیین کننده باشد زیرا به شکل تخصصی به این امر می‌پردازد.»
او همچنین در مورد محور اصلی این جشنواره یعنی مقاومت گفت: «من معتقدم تا زمانی که در دنیا بی‌عدالتی هست مقاومت نیز وجود دارد. در دنیای امروز بی‌عدالتی زیادی وجود دارد و ساختن فیلم‌هایی درباره بی‌عدالتی و مقاومت می‌تواند خیلی بهتر از حرف زدن درباره آن باشد زیرا فیلم‌ها نگاهی کاربردی‌تر و ملموس‌تر به مسائل دارند. اما آنچه مهم است این است که باید در فیلم‌ها به درستی نشان داده شود که چه چیز یا چه کسی دشمن ما است.»
او با تایید تاثیر سینمای مقاومت بر روی مخاطب بین المللی افزود: «فکر می‌کنم این کار ممکن است. مقاومت مردم فلسطین موضوع مورد علاقه بسیاری از مردم در سراسر دنیا است و مردم دنیا هر روز بیشتر و بیشتر به آنچه در فلسطین در حال رخ دادن است علاقمند می‌شوند. اما معتقدم سینمای مقاومت باید کاملا با دقت و هوشمندانه راه حرف زدن در رابطه با این موضوع را نشان دهد.»
او در مورد میزان آشنایی خود با سینمای ایران گفت: «متاسفانه در جایی که من زندگی می‌کنم دسترسی چندانی به فیلم‌های ایرانی وجود ندارد و من قبل از اولین سفرم به ایران سینمای ایران را نمی‌شناختم. اما اکنون معتقدم سینمای ایران هر روز در دنیا مشهور‌تر می‌شود. سینمای ایران سینمای متفاوتی است از آن جهت که نگاه متفاوتی دارد. فیلمسازان ایرانی هنگام ساختن فیلم به زیبایی چیز‌ها توجه می‌کنند، آن‌ها در مورد مسائلی ساده با نگاهی کاملا معنادار و معنوی فیلم می‌سازند. به نظر من سینمای ایران به دنبال حفظ انسانیت در سینما است و این چیزی است که امروز به آن نیازمندیم.»
بئاتریس در پایان این گفتگو درمورد پیش بینی خود از آینده سینمای ایران گفت: «بهترین آینده در انتظار سینمای ایران است. شما نسل جوانی دارید که در زمینه تحصیل کرده‌اند و سینما گران متعددی دارید. من سینمای ایران را غنی و در حال ظهور می‌بینم و مطمئن هستم در آینده بیشتر و بیشتر ویژگی‌ها و سبک خود را پیدا خواهد کرد و همچنین مطمئن هستم که از نظر تکنیکی نیز پیشرفت‌هایی را خواهید داشت.»

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز