خبرگزاری کار ایران

همایون ارشادی:

افتخار می‌کنم ایرانی هستم

کد خبر : ۷۵۹۴۲

همایون ارشادی گفت: در تمام پروژه‌های بین‌المللی که این سال‌ها به عنوان بازیگر حضور داشته‌ام، خودم را یک بازیگر ایرانی معرفی کرده‌ام و ایرانی بودنم را افتخار می‌دانم.

ایلنا: همایون ارشادی گفت: حضور من در یک پروژه بین‌المللی، مثل پیروزی یک قهرمان ورزشکار در مسابقات جهانی است که نام ایران را مطرح می‌کند.

وی با بیان این‌که پرچم یک کشور، معرف تمام ویژگی‌ها، آیین‌ها، سنن و تفکرات مردم آن است، یادآور شد: پرچم داشتن، معرف یک کشور است و هر کشوری به وسیله پرچم می‌تواند در مجامع جهانی حضور داشته باشد. هیچ کشوری در دنیا بدون پرچم نیست و پرچم هویت و شناسنامه یک کشور است.

ارشادی در گفت‌وگو با ستاد خبری جشنواره پرچم با تاکید بر این‌که نباید به جنبه‌های ظاهری و شعاری استفاده از پرچم بسنده کرد، گفت: موقعی که شما به عنوان یک ایرانی افتخاری کسب کنید، پرچم ایران برافراشته می‌شود و دیگر احتیاج به خودنمایی و استفاده از جنبه‌های ظاهری پرچم وجود ندارد.

این بازیگر؛ تغییرات پرچم ملی را بعد از انقلاب اسلامی مثبت خواند و تاکید کرد: این تغییرات، هویت اسلامی و ایرانی مردم ما را نشان می‌دهد و رنگ‌های پرچم کشورمان، حاوی معانی خاصی است و سه رنگ مهم و اصلی در دنیا و در رنگ پرچم کشور ما مورد استفاده قرار گرفته است.

همایون ارشادی، با بیان این‌که برگزاری جشنواره می‌تواند اهمیت پرچم را به آحاد جامعه نشان بدهد، افزود: موقعی که یک جشنواره با موضوع تخصصی پرچم برگزار می‌شود، توجه جامعه را برمی‌انگیزاند و باعث کسب احترام بیشتر برای پرچم کشورمان می‌شود.

نخستین جشنواره پرچم در3 رشته عکس، پوستر و نقاشی کودک و نوجوان، به همت مدیریت فرهنگی- هنری منطقه 5 و فرهنگسرای فردوس برگزار می‌شود. علاقه‌مندان برای شرکت در این جشنواره، تا 8 خرداد ماه فرصت دارند آثار خود را به نشانی تهران، فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از چهارراه مخابرات، فرهنگسرای فردوس، دبیرخانه جشنواره پرچم ارسال، یا برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن 44031160 تماس بگیرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز