خبرگزاری کار ایران

مدیران مرکز گسترش و فارابی به ایلنا اطمینان دادند:

برای سفر خودمان به کن پول نداریم چه برسد به خبرنگاران!

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۱

نجاریان: فارابی فقط 4 نفر را به كن اعزام می‌كند/ آقامحمدیان: از مركز گسترش سینمای مستند و تجربی فقط 2 نفر به كن می‌روند.

ایلنا: با نزدیک شدن به شصت و ششمین جشنواره فیلم کن؛ حواشی این جشنواره نیز داغ‌تر از متن آن شده است. یکی از این حواشی حضور تعدادی از خبرنگاران ایرانی در جشنواره فیلم کن است. براساس اخبار منتشر شده؛ 22 نفر به نام خبرنگار در جشنواره کن امسال شرکت خواهند کرد و همین امر این شائبه را پیش آورده است که ممکن است مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی یا بنیاد سینمایی فارابی متولی اعزام خبرنگاران به کن باشند که البته باتوجه به هزینه بالای سفر به فرانسه،این نظریه کمی قابل باور است اگرچه مدیران این نهادها منكر چنین هنماهنگی و بحث اعزام خبرنگار شده‌اند.

حسن نجاریان(قائم مقام بنیاد سینمایی فارابی) در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با تکذیب این مطلب گفت: بنیاد سینمایی فارابی امسال فقط با 4 نفر در جشنواره فیلم کن حضور دارد که سه نفر از آنها از کارشناسان بخش بین‌الملل هستند كه به اتفاق خود من، جمعا 4 نفر از فارابی در كن حضور خواهند داشت و در این میان هیچ خبرنگاری ما را همراهی نمی‌كند.

وی افزود: ما برای اعزام همین گروه كوچك نیز با مشکلات بودجه‌ای مواجه بودیم. اگر بودجه به ما اجازه می‌داد، قصد داشتیم افراد بیشتری را با خود به كن ببریم اما در شرایط فعلی چنین امکانی وجود ندارد.

وی با اشاره به انتشار اسامی خبرنگارانی که امسال به کن می‌روند، گفت:‌ اگر کسی بخواهد به صورت شخصی به کن برود تقریبا مبلغی حدود 15 میلیون تومان هزینه برای وی دارد. بهتر این موضوع را از خود خبرنگاران بپرسید اما تا آنجا که من اطلاع دارم؛ بسیاری از آنها مانند علی معلم با هزینه شخصی خودشان به این سفر می‌روند و هر ساله ما حضور هنرمندان و اهالی رسانه را داریم که به دلیل علاقه شخصی خود با هزینه شخصی به کن می‌روند.

نجاریان تاکید کرد: سفر خبرنگاران به کن هیچ ارتباطی به بنیاد سینمایی فارابی و سازمان سینمایی ندارد و امسال از بنیاد سینمای فارابی فقط 4 نفر به کن می‌روند

شفیع آقامحمدیان(مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی) نیز اعلام کرد: مرکز گسترش امسال فقط دو نماینده در جشنواره فیلم کن دارد. من به همراه یکی از مدیران در جشنواره فیلم کن حضور پیدا می‌کنیم و به دلیل مسائل بودجه‌ای قادر نیستیم با تعداد بیشتری در کن حضور یابیم.

آقامحمدیان افزود: اینکه گفته می‌شود مرکز گسترش خبرنگاران را به کن اعزام می‌کند هرگز صحت ندارد زیرا بودجه ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهد.

پس از آنكه دو مركز گسترش سینمای تجربی و فارابی اعزام خبرنگار به كن را منتفی دانسته‌اند كه قطعا مدارك آن نیز موجود است، باید روی دو گزینه دیگر متمركز شد:

1_ اعزام خبرنگاران با هزینه رسانه‌ها صورت گرفته است. قطعا این گزینه با شرایط اقتصادی روز و مشكلات اقتصادی كه رسانه‌ها در این ماه‌ها با آن مواجه هستند، از اساس رد می‌شود.

2_ سفر خبرنگاران با هزینه شخصی. اگر مشكلات اقتصادی جامعه مطبوعاتی كشور را باور داشته باشیم و اگر قبول داشته باشیم كه خبرنگاران با حقوق میانگین 700 هزار تا یك میلیون تومان این روزها به سختی روزگار می‌گذرانند، هزینه كردن رقمی درحدود 15 میلیون تومان برای هر نفر؛ برای یك سفر ده روزه به فرانسه؛ كمی دور از ذهن است مگر آنكه....!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز