خبرگزاری کار ایران

مشاور حقوقی سازمان سینمایی در گفتگو با ایلنا اعلام کرد:

دادگاه رسیدگی به اتهامات 25 مستندساز به زودی تشکیل می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۲۲

25 مستندساز متهم هستند که فیلم‌های خود را بدون کسب مجوز در شبکه‌های خارجی و بی بی سی نمایش دادند و همچنین از این راه به تحصیل مال غیرمشروع مبادرت کرده‌اند.

ایلنا: بهزاد ابتهاج(مشاور حقوقی سازمان سینمایی) از رسیدگی به پرونده 25 مستندساز در دادگاه خبر داد.

ابتهاج در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اعلام این خبر گفت: من به عنوان مشاور حقوقی سازمان سینمایی به دادسرای اوین مراجعه کردم و با جانشین دادستانی دادسرای اوین در این باره گفتگو کردم.

وی با خودداری از اسم بردن مستندسازان گفت: 25 مستندساز متهم هستند که فیلم‌های خود را بدون کسب مجوز در شبکه‌های خارجی و بی بی سی نمایش داده‌اند و همچنین از این راه به تحصیل مال غیرمشروع مبادرت کرده‌اند.

وی ادامه داد: از بین این 25 نفر 10 نفر آنها اتهامات سنگین‌تری دارند که دادگاه قصد رسیدگی به پرونده آنها را دارد.

ابتهاج افزود: برای دیدن فیلم‌های این 25 نفر به دادسرا رفتم و بعداز مشاهده فیلم‌های آنها اعلام کردم که فیلم‌های آنها از نظر محتوایی مشکلی ندارد بلکه فقط برای نمایش باید مجوز لازم برای نمایش از خارج از کشور را می‌گرفتند.

وی ادامه داد: سازمان سینمایی از هیچ کدام از این مستندسازان شکایت نکرده است و هیچ کدام از آنها بازداشت نیستند. همه آنها هم اکنون بیرون از زندان و با قرار تامین؛ آزاد هستند.

ابتهاج ادامه داد: تا 10 روز دیگر پرونده آنها که هم‌اکنون مراحل مقدماتی‌اش تمام شده است؛ از دادسرا به دادگاه ارائه می‌شود و دادگاه رسیدگی به اتهامات برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز