خبرگزاری کار ایران

وزیر ارشاد در پاسخ به ایلنا:

كتاب‌های نامزدهای ریاست جمهوری خارج از نوبت رسیدگی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۶۷۲۶۱

باید اساسنامه خانه سینما بعد از بررسی در هیات امور رسیدگی به موسسات ثبت شود/ اگر نامزدی کتابی برای انتشار داشته باشد ما کتاب وی را خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم.

ایلنا: سیدمحمد حسینی(وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) در حاشیه همایش منادیان حماسه؛ در پاسخ به سوال خبرنگار ایلنا پیرامون آخرین وضعیت فعالیت خانه سینما و اساسنامه این خانه گفت: اساسنامه خانه سینما در دست بررسی است و باید بعد از تایید نهایی در یک جایی ثبت شود.

وی ادامه داد: اساسنامه خانه سینما در هیات امور رسیدگی به موسسات ثبت می‌شود و این هیات نظر نهایی خود را درباره آن اعلام می‌کند.

پیش از این جواد شمقدری در گفت‌و‌گو با ایلنا اعلام کرده بود که اساسنامه خانه سینما در دست وزیر ارشاد است.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوال پیرامون صدور مجوز کتاب برای نامزدهای انتخابات گفت: قطعا هرکسی که قصد داشته باشد کتابی منتشر کند باید برای ارائه مجوز به وزارت ارشاد ارسال کند اما آنچه که مشخص است این است که اگر نامزدی کتابی برای انتشار داشته باشد ما کتاب وی را خارج از نوبت رسیدگی می‌کنیم و نظر خود را در این مورد اعلام می‌کنیم.

وزیر ارشاد همچنین در پاسخ به سوال دیگری پیرامون وضعیت فعالیت ارشاد در دوران تصدی وی گفت: نوع فعالیت ما در طول این سال‌ها به گونه‌ای بود که جنجال‌آفرینی نکنیم و مشی ما دوری از جنجال‌آفرینی بوده است.

وی ادامه داد: مدیریت ارشاد بنا را بر این گذاشته بود که مردم مباحث فرهنگی را خود پیگیری کنند هرچند در این راه و تولید آثار فرهنگی ما با بودجه کمی مواجه بودیم اما کمبود بودجه فرهنگی فقط به وزارت ارشاد محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد: اعتبارات فرهنگی در سالجاری کاهش پیدا کرده‌اند درحالی‌که این اعتبارات باید بیشتر از سال قبل باشد.

وی همچنین خطاب به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بهتر است نامزد‌ها فقط به مسائل اقتصادی و سیاسی توجه نداشته باشند و به مسائل فرهنگی نیز نگاه داشته باشند گویا مسائل فرهنگی نیز مانند مسائل سیاسی مهم است و رشد کار فرهنگی بر رشد و ارتقا فعالیت سیاسی نیز تاثیر می‌گذارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز