خبرگزاری کار ایران

نخستین جلسه شورای مهندسی فرهنگی در سال 92 برگزار شد

کد خبر : ۶۳۱۵۵

احیاء و گسترش امر به معروف و نهی از منکر، افزایش سواد رسانه‌ای برای مقابله با شایعه‌پذیری و شایعه‌پراکنی ازجمله مصوبات شورای مهندسی فرهنگی كشور است.

ایلنا: نخستین جلسه شورای مهندسی فرهنگی روز دوشنبه(26 فروردین) در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محمد اسحاقی(معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی) در تشریح مصوبات این جلسه گفت: در این جلسه شورای مهندسی فرهنگی، اقدامات ملی ذیل راهبرد کلان شماره 10 تحت عنوان"اخلاق و رفتار و نظام حقوقی اسلامی در حوزه‌های اجتماعی و سیاسی" مورد بررسی قرار گرفت و تعدادی از آنها نیز به تصویب رسید.

وی افزود: تدوین، طراحی و اجرای الگوی رفتار و مناسبات مردم و مسئولان مبتنی بر ولایتمداری، استکبارستیزی، شفافیت، پاسخ‌گویی، اخلاق و تقوای سیاسی و پرهیز از دنیاطلبی و برتری‌جویی در کارگزاران و مدیران مبتنی بر نظریه مردم سالاری دینی جزء اقدامات ملی مصوب در این جلسه بود.

دبیر شورای مهندسی فرهنگی شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: برنامه‌ریزی، احیاء و گسترش امر به معروف و نهی از منکر، فرهنگ نقادی و انتقادپذیری در مناسبات مردم، سازمان‌ها، نهاها، تشکل‌ها، احزاب سیاسی، کارگزاران، رسانه‌ها و...، افزایش سواد رسانه‌ای برای مقابله با شایعه‌پذیری و شایعه‌پراکنی، طراحی سازوکارهای لازم برای تضمین کرامت انسانی و رعایت حقوق مردم از سوی نهادها و کاگزاران هم از سایر اقدامات ملی بود، که به تصویب رسید.

وی گفت: بازبینی و اصلاح قوانین، ساختارها، فرآیندها و رویه‌هایی که اخلاق، رفتار و تعهدات اجتماعی را تضعیف می‌کند، وضع قوانین و ایجاد ساختارها، فرآیندها و رویه‌هایی که نظارت‌پذیری، کارآمدی، جامعیت را در دستگاه‌های دولتی و عمومی تقویت می‌کند، برنامه‌ریزی برای تقویت، اصلاح و ارتقای نقش رسانه‌ها در آگاهی بخشی، آموزش، ترویج اخلاق و رفتار و مهارت‌های فردی، اجتماعی و سیاسی هم در جلسه امروز به تصویب رسید که با توجه به اهمیت نقش رسانه‌ها باید هم از نظر نرم‌افزار و هم از نظر سخت‌افزار تلاش لازم صورت گیرد.

اسحاقی گفت: تأکید بر نقش آموزش عمومی و رسمی در ارتقای آگاهی‌ها و مهارت‌های زندگی فردی و اجتماعی با توجه به سند تحول بنیادی آموزش و پرورش هم از نقاط تلاقی این دو سند مهم است.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان نیز گفت: باتوجه به نقش گروه‌های مرجع مانند کارگزاران در فرهنگ‌سازی اجتماعی مقرر شد برنامه‌ریزی ویژه‌ای برای ارتقای اخلاق و رفتار مناسب این گروه‌ها در حوزه سیاسی و اجتماعی انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز