خبرگزاری کار ایران

رئیس هیات مدیره خانه سینما تاكید كرد:

زحمات شهید آوینی برای سینما از یاد رفتنی نیست

asdasd
کد خبر : ۶۰۸۳۵

شهید آوینی خلائی را در سینمای ایران پرکرد که اگر ایشان نبود این خلاء تا به امروز باقی می‌ماند سابقه روشنفکری آوینی و مجموعه اندیشه‌های او بستری فراهم کرد تا زمینه سینما مورد پسند جریان انقلاب قرار گیرد.

ایلنا: فرهاد توحیدی معتقد است كه مرتضی آوینی نقش مهمی در فیلمنامه‌نویسی و رشد این عنصر در سینمای ایران داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فرهاد توحیدی(سخنگو و رئیس هیات مدیره خانه سینما) كه در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت شهید آوینی بر سر مزار وی حضور داشت، درباره وی گفت: من در مورد شان سینمای آوینی حرف می‌زنم. شهید آوینی خلائی را در سینمای ایران پر کرد که اگر ایشان نبود این خلاء تا به امروز باقی می‌ماند سابقه روشنفکری آوینی و مجموعه اندیشه‌های او بستری فراهم کرد تا زمینه سینما مورد پسند جریان انقلاب قرار گیرد و طبیعی شود.
وی ادامه داد: مرتضی آوینی جایی ایستاد که تا آن زمان کسی نایستاده بود او کارهای زیرساختی بسیاری در سینما انجام داد. سینمای مستقل، سینمایی است که وامدار این و آن نباشد. سینمایی که متکی به ذات اندیشه و دریافت فیلمنامه از دین و اجتماع است که مطلوب از نظر آوینی بود.
توحیدی افزود: شهید آوینی به حوزه فیلمنامه‌نویسی در سینما بسیار معتقد بود. در یکی از جشنواره‌ها که به عنوان داور حضور داشت صحبت از بحران فیلمنامه کرد و گفت: تا زمانی که فیلم نامه خوب وجود نداشته باشد مساله سینما حل نمی‌شود..
 وی ادامه داد: درست یک سال بعد از این صحبت و بعد از شهادت شهید آوینی مدرسه فیلمنامه نویسی حوزه هنری تاسیس شد. در آن زمان در گروه جنگ که مختص به فیلمنامه‌های دفاع مقدس بود؛ حاج کاظم حاتمی کیا متولد شد و ادبیات سینمای ایران به کد تبدیل شد. زحمات شهید آوینی برای سینما از یاد رفتنی نیست. او به سینمای ایران عزت و امید داد و تا زمانی که نام سینمای ایران برپا است، نام آوینی می‌درخشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز