خبرگزاری کار ایران

در نشست نقد و بررسی فیلم روز روشن مطرح شد:

انسان‌ها را باید با فردیت‌شان ارزیابی كرد نه شخصیت‌شان

asdasd
کد خبر : ۴۳۰۵۵

انسان‌ها را باید با فرآیند فردیت‌شان مورد ارزیابی قرار داد نه شخصیت‌شان زیرا فردیت چیزی است که آدم‌ها به واسطه اعمالشان به آن دامن می‌زنند. در این فیلم دوست داشتم شخصیت‌هایم پایان نداشته باشند تا با کردارشان خودشان را محک بزنند.

ایلنا: نشست نقد و بررسی فیلم سینمایی روز روشن با حضور عوامل فیلم در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسین شهابی(کارگردان فیلم) با اشاره به ساخت اولین فیلم سینمایی خود گفت: در گذشته چند فیلم کوتاه و ویدئویی ساخته بودم و روز روشن اولین فیلم بلند سینمایی‌ام بود. روز روشن فیلمی کاملا رئال اجتماعی است که به تحلیل مشکلات کنونی جامعه که امروزه من نگاه نافذی به آن دارم؛ می‌پردازد. این فیلم در واقع بهانه‌ای برای واکاوی مشکلات جامعه است.

وی ادامه داد: مفهوم فیلم درمورد قصاص و نجات یک آدم است و بی‌تفاوتی آدم‌های اطراف را نسبت به این موضوع نشان می‌دهد. اما داستان فیلم کاملا تخیلی است و از جای مشخصی گرفته نشده است. کار من نوشتن و فیلم ساختن است در زمان نوشتن یک سری ایده‌های جدیدی به ذهن می‌رسد که خود آنها می‌تواند موضوعی برای فیلم‌های مختلفی باشد.

شهابی ادامه داد: معتقدم انسان‌ها را باید با فرآیند فردیتشان مورد ارزیابی قرار داد نه شخصیتشان زیرا فردیت چیزی است که آدم‌ها به واسطه اعمالشان به آن دامن می‌زنند. در این فیلم دوست داشتم شخصیت‌هایم پایان نداشته باشند تا با کردارشان خودشان را محک بزنند.

شهابی درباره دیالوگ محور بودن این فیلم گفت: این فیلم بسیار دیالوگ محور است و هرکدام از این دیالوگ ها خود بازگو کننده اتفاقی جدید می باشند البته من معتقدم روح اثر مهم است که باید به آن نگاه شود. فیلم به هر شکلی می تواند ساخته شود اما باید توجه داشت که فیلم اثرگذار باشد و اثرگذاری این فیلم در این است که هرکدام از این دیالوگ ها کلید بازشدن معمایی می باشند.

شهابی درباره نبود موسیقی در فیلم گفت: در این کار موسیقی لحاظ نشده است به دلیل احترام زیادی که من برای موسیقی قائل هستم. فکر می‌کنم اگر درام ساختار درستی داشته باشد احتیاجی به موسیقی ندارد و به همین شکل می‌تواند مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد ضمن اینکه این فیلم در یک فضای شهری شلوغ بود و احتیاجی به موسیقی نداشت.

مهران احمدی بازیگر فیلم نیز گفت: فیلم "روز روشن" کاملا غیردولتی است زیرا با سرمایه شخصی بنده، خانم بهرام و آقای شهابی ساخته شده است.

وی ادامه داد: همه می‌دانیم سینمای ایران چه مشکلاتی دارد از همین جا درود می‌فرستم به همه کسانی که برای فرهنگ کشور تلاش می‌کنند و امیدوارم سال بعد هم فیلم مستقل داشته باشیم.

پانته آ بهرام بازیگر دیگر فیلم نیز گفت: آنچه ما را دورهم جمع کرده علاقمندی مشترکمان به سینماست. طبیعی است که هر بازیگری که به حرفه‌اش علاقمند است به دنبال این است که خودش را با خودش مقایسه کند و از خودش جلو بزند.

سودابه بیضایی بازیگر دیگر فیلم نیز گفت: خوشحالم مخاطب این فیلم را پسندید و دوست داشت. در این فیلم نقش افشار را داشتم که جذابیت این نقش برای من به دلیل پیچیدگی‌هایش بود. همه آدم‌ها شخصیتی پیچیده دارند اما به آن پرداخت نمی‌شود.

گمركی تهیه‌كننده فیلم نیز درباره همكاری خود در ساخت این فیلم گفت: آقای شهابی برای این کار از من دعوت کردند که در خدمتشان باشم و من هم با کمال میل پذیرفتم. بعد از گرفتن پروانه ساخت تصمیم گرفتیم کار را شروع کنیم که از پاییز سال جاری کلید زدیم و خوشبختانه در تمام طول مدت فیلمبرداری اتفاقی نیافتاد و سایه سکوت همچنان حاکم بود. فیلم در 32 جلسه به پایان رسید و آقای شهابی با صعه صدر تمام تلاششان را برای رساندن فیلم به جشنواره بکار گرفتند. ما همچنین به دنبال این هستیم تا "روز روشن" را در کشوهای دیگر هم نمایش دهیم.

محمدرضا سکوت(فیلمبردار فیلم نیز درباره نحوه فیلمبرداری فلیم گفت: بستری که فیلم بر روی آن سوار بود و جلو می‌رفت به گونه‌ای بود که ما ناچار شدیم از دوربین روی دست استفاده کنیم. به همین دلیل برای کار از سبک‌ترین دوربین‌ها استفاده کردیم البته خودم مخالف اینکار بودم اما چون نظر آقای شهابی این بود اجرا شد ضمن اینکه فصل پاییز بود و نورها باید کنترل می‌شد.

وی ادامه داد:این فیلم در ذهن من کاملا سینمایی است و از تله فیلم فاصله زیادی دارد. شاید به دلیل اینکه تصاویر را باید به صورت دیجیتال ارائه می‌دادیم کمی در ذهن مخاطب اینطور جلوه دهد که شبیه به کار تلویزیونی است ضمن اینکه بیننده به فضای 35 میلی متری عادت کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز