خبرگزاری کار ایران

منصور براهیمی:

جشنواره فیلم کودک خطوط راهبری سال آینده را در تولید مشخص می‌کند

هرگاه جشنواره مقطعی برگزار شده و نوسان فرهنگی داشته، تولیدات تنها توسط داوران جشنواره دیده شده است.

 با بیان اینکه برگزاری جشنواره در سینما می‌تواند جهت بالندگی هنری مطلوب‌تر از سایر هنرها باشد گفت: جشنواره‌ها خطوط راهبردی و محتوای اصلی آثار را برای سال بعد مهیا می‌کنند؛ اما در این میان باید یک موضوع اصلی در برگزاری جشنواره‌ها حتما مدنظر قرار گیرد و آن، استمرار در برگزاری دقیق و به موقع جشنواره است.

 به گزارش ایلنا،این مدرس دانشگاه در گفتگو با ستاد خبری بیست و ششمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان؛ ادامه داد: برگزاری جشنواره‌ها نباید نوسان داشته باشند، یکی از پیامدهای مثبت جشنواره‌ها تولید آثار است، همانگونه که می‌دانید اگر جشنواره یک دوره برگزار نشود یا در آن خللی وارد شود روی تولیدات آن سال تاثیرگذار است.

براهیمی ادامه داد: هرگاه جشنواره مقطعی برگزار شده و نوسان فرهنگی داشته، تولیدات تنها توسط داوران جشنواره دیده شده است!

این مدرس سینما با بیان اینکه در طول سال باید حداقل 8 ژانر کودک تولید کنیم گفت: یکی از مواردی که همیشه باید در سینمای کودک مدنظر قرار گیرد حمایت‌ها در این حوزه است. این کار نه تنها باعث جذب مخاطب می‌شود؛ بلکه باعث افزایش حس رقابت بین تولیدکنندگان هم خواهد شد؛ به نظر من در طول سال باید حداقل 8 ژانر کودک تولید شود.

براهیمی در ادامه با اشاره به برنامه‌ریزی برای سینمای کودک مطابق با چشم‌انداز فرهنگ کشور گفت: باید ده سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته و برای ده سال آینده مطابق با فضای فرهنگی کشور برای سینمای کودک چشم‌انداز تعریف کرد. در این چشم انداز باید دید چه کارهایی انجام شده و چه باید انجام دهیم.

براهیمی همچنین یکی از مهمترین مسایل در سینمای کودک را تاثیر رسانه‌ها بر این سینما دانست و در مورد پوشش رسانه‌ای جشنواره فیلم کودک هم یادآور شد: متاسفانه تلویزیون و برخی رسانه‌ها به این موضوع تنها در حد یک خبر بسنده می‌کنند؛ در حالیکه باید فضای فرهنگی کشور را متوجه این موضوع کرد که سینمای کودک ما سینمای آیندگان است و باید به آن توجه ویژه داشت و مردم را در جریان مستقیم رویدادهایش قرار داد.

وی در مورد حمایت از جشنواره فیلم کودک هم گفت: باید بودجه مستقلی برای این حوزه در نظر گرفت، تا سینمای کودک تبدیل به یک سینمای مستقل شود؛ در این صورت است که فیلم کودک می‌تواند بخشی از خواسته‌های مخاطبان را برآورده کند.

براهیمی وجود گروه سینمای کودک را ضروری دانسته و حتی در شهرستان‌ها هم داشتن سالن برای اکران فیلم را از ملزوماتی دانست که به رونق سینا کمک می‌کند وی در این باره ادامه داد: به عقیده من در هر شهری باید سینماهای مستقلی برای تولیدات کودک در نظر گرفته شود و در این سینماها تولیدات کشورهای دیگر نیز به نمایش درآید. در این صورت است که سینماگران این حوزه امنیت شغلی پیدا می‌کنند.

این مدرس سینما همچنین یادآورشد: با توجه به اینکه در ایران به کودکان بسیار اهمیت داده می‌شود؛ بنابراین می‌توان با برنامه ریزی‌های صحیح توسط مسئولین شهرداری‌ها، فرهنگسراها و... به اهداف‌های مورد نظر رسید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز