خبرگزاری کار ایران

اجرای نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» در جشنواره تئاتر

کد خبر : ۴۰۳۸۰

دلفانی، موضوع مایش «باد شیشه را می‌لرزاند» را درد جامعه امروز می‌داند که گریبانگیر جوانان شده است.

ایلنا:‌ نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» نوشته مهدی کوشکی و کارگردانی امیر دلفانی عصر روز گذشته(سه شنبه ۳دی) در خانه نمایش اداره تئا‌تر با استقبال تماشاگران روبرو شد. عده‌ای از پشت صحنه به نمایش گوش دادند.
به گزارش ایلنا به نقل از ستادخبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر، علاقمندان بیش از حد انتظار برای دیدن نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» در سالن خانه نمایش اداره تئا‌تر حضور داشتند. تمام پله‌ها پر از جمعیت بود و حدود ۱۳ نفر نیز از پشت صحنه فقط به صدای نمایش گوش سپردند.
این نمایش به شیوه سیال ذهن اجرا شد و بازیگران عهده دار چند نقش بودند.
«باد شیشه را می‌لرزاند» درباره یک زوج است که با هم مشکل پیدا کردند. زن باردار است ولی مرد او را تنها می‌گذارد و به خانه دوستش می‌رود. در این خانه براساس اتفاقی مرد از رفتار خود پشیمان می‌شود. ولی دیگر برای هر اقدامی دیر است. زن از دست رفته و فقط بچه زنده مانده.
دلفانی موضوع نمایش را درد جامعه امروز می‌داند که گریبانگیر جوانان شده است.
این نمایش در جشنواره تئا‌تر دانشگاهی سال ۱۳۸۸ نامزدپنج جایزه شده است و موفقیت‌های نیز کسب کرده. «باد شیشه را می‌لرزاند» در سال ۱۳۸۹ در خرم آباد اجرای عمومی شده است.
کارگردان نمایش تاکید می‌کند، امیدوارم مسوولین هنر استان قدر هنرمندان را بیشتر بدانند تا این موضوع موجب نشود هنرمندانی همچون کوروش نریمانی، ناصر حبیبیان و مهدی کوشکیکوچ کنند و به تهران بیایند.
در اجرای نمایش «باد شیشه را می‌لرزاند» صمد چینی فروشان، مصطفی محمودی، محمد حمزه‌زاده، ناصر حبیبیان، باقر مرادی و محمد یگانه حضور داشتند.
دو اجرای نمایش توسط کارگردان به هنرمندان استان لرستان تقدیم شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز