خبرگزاری کار ایران

گروه تئاتر خاك استان بوشهر اجرا می‌كند؛

«تعزیه اشباح بر دریای پارس» زندگی «میرمُهَنّا» در جشنواره تئاتر فجر

کد خبر : ۴۰۳۷۷

گروه تئاتر خاك به نمایندگی از استان بوشهر در سی و یكمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر زندگی و حوادث مرتبط با «میرمُهَنّاى بندر ریگی» را در قالب تئاتر «تعزیه اشباح بر دریای پارس» روی صحنه می برد.

ایلنا - بوشهر: گروه تئاتر خاك به نمایندگی از استان بوشهر در سی و یكمین جشنواره بین المللی فجر زندگی و حوادث مرتبط با میرمهنای بندر ریگی را روی صحنه می برد.

به گزارش ایلنا، این نمایش با نام «تعزیه اشباح بر دریای پارس» اثر حسین زارعی نویسنده گناوه‌ای است، كه حیدر مظفری از چهره‌های تئاتری استان كارگردانی آن را انجام داده‌استو  آهنگسازی این نمایش را امید سعیدی انجام داده‌است.

در این نمایش بخش مهمی از تاریخ جنوب ایران به ویژه استان بوشهر در دوره كریم خان زند و مبارزه «میرمُهَنّای بندر ریگی» در خلیج فارس روایت می شود.
«تعزیه اشباح بر دریای پارس» پس از برگزیده شدن در جشنواره استانی و منطقه ای، توانست پس از 6 سال به نمایندگی از بوشهر به جشنواره بین المللی تئاتر فجر راه یابد.

این نمایش قرار است نهم بهمن ماه سال جاری در بخش مسابقه سی و یكمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در تالار سنگلج تهران روی صحنه برود.

همچنین این نمایش در روزهای پایانی بهمن ماه نیز در بوشهر روی صحنه خواهد رفت.

در این نمایش چهره هایی نظیر جهانشیر یاراحمدی، جواد متین، جهانگیر اژدری، جعفر بهبهانی، احمدرضا قربانی و ماندانا احمدی ایفای نقش می كنند.

 میر مُهَنّای بندر ریگی (۱۱۱۴ - ۱۱۴۸ خورشیدی) یکی از حکمرانان جنوب ایران بود که با هلندی‌ها و انگلیسی‌ها در خلیج فارس جنگید. کار مهم او  او شکست هلندی‌ها و بیرون راندن آنان از جزیره خارک بود.

 

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز