خبرگزاری کار ایران

جمعی از مستندسازان از عباسیان تقاضا کردند:

نمایش فیلم مستند در جشنواره نیازمند توجه جدی است

asdasd
کد خبر : ۳۶۹۲۵

اگر فرصت مناسبی برای بهتر دیده شدن آثار مستند فراهم شود، این آثار مخاطبان واقعی خود را پیدا خواهند کرد.

 ایلنا: گروهی از مستندسازان از عباسیان تقاضا کردند تا به نمایش فیلم مستند در جشنواره فیلم فجر توجه جدی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا متن نامه بدین شرح است:

پیرو اعلام اسامی فیلم‌های مستند جشنوارهٔ سی و یکم فیلم فجر ما مستندسازان حاضر که فیلم‌هایمان در این دوره از جشنواره به نمایش درخواهد آمد، پیش از برگزاری جشنواره تصمیم گرفتیم در نامه‌ای درخواست‌هایمان را برای هر چه بهتر برگزار شدن بخش مستند مطرح کنیم.
شما به عنوان فعال عرصهٔ مستند به یقین اذعان دارید که بخش مستند در جشنوارهٔ فیلم فجر در کمتر سالی به عنوان یک بخش جدی و مهم مورد توجه بوده است، البته بخشی از این بی‌توجهی به متولیان برگزاری جشنواره برمی گردد چون به هرحال همهٔ ما خوب می‌دانیم که خواه ناخواه سینمای مستند در سایهٔ حواشی پررنگ فیلم‌های سینمایی و سوپراستار‌هایش قرار دارد و خصوصا در مقطع زمانی که جشنوارهٔ میزبان فیلم‌های بلند سینمایی باشد این سایه سنگین‌تر هم می‌شود.
اما ما مستندسازان حاضر در این دوره که آثارشان در جشنوارهٔ فیلم فجر قرار است به نمایش درآید، فرصت چند هفته‌ای باقی مانده تا برگزاری جشنواره را فرصت مغتنمی می‌دانیم تا از دبیر این رویداد سینمایی که در عرصهٔ مستند هم فعال است و یقینا می‌تواند برای هر چه بهتر برگزار شدن این دوره تصمیمات موثرتری بگیرد، درخواست‌های داشته باشیم.

۱ ـ تقاضا داریم با توجه به انتخاب ۱۱ اثر، سانس مناسبی برای اکران این آثار در نظر گرفته شود.
با توجه به کاهش تعداد فیلم‌های جشنوارهٔ امسال فجر در بخش‌های مختلف که یقینا یکی از دلایلش بهتر دیده شدن فیلم هاست از این فرصت استفاده شود و روزی یک سانس در تایم مناسب برای نمایش فیلم‌های مستند در برج میلاد (کاخ جشنواره) در نظر گرفته شود و سالن نمایش مناسبی در جشنواره به این فیلم‌ها بدهید چون زیرزمین برج میلاد مکان مناسبی برای دیده شدن این آثار نیست.
البته تقاضا داریم در سینماهای مردمی هم به جای سانس‌های نامناسب که بعضا در سالنهای نامناسب هم در نظر گرفته می‌شود، موقعیت مناسبی برای نمایش این آثار فراهم شود.
۲ ـ نشست‌های نقد و بررسی برای بهتر دیده شدن آثار، فرصت مناسبی است. تقاضا داریم نشست‌های مناسب و در خور این آثار برای آن‌ها ترتیب داده شود.
با برپایی نشست‌های برای فیلم‌های مستند علاوه بر فرصت نقد و بررسی مناسب این آثار که کمتر در طول سال فراهم می‌شود، مخاطبان و اهالی رسانه هم فرصت رو در رو شدن با سازندگان آثار مستند را بدست آورند که قطعا این شیوه به مسیر فیلم سازی ما کمک خواهد کرد.

ما مستندسازان به یقین می‌دانیم که اگر فرصت مناسبی برای بهتر دیده شدن آثار مستند فراهم شود، این آثار مخاطبان واقعی خود را پیدا خواهند کرد بنابراین از دبیر جشنوارهٔ فیلم فجر به عنوان متولی جشنواره‌ای که وی‌ترین سال سینمای ایران است، تقاضا داریم، فرصت بهتر دیده شدن آثار مستند را در این دوره فراهم کند و شیوهٔ مناسب نمایش فیلم‌های مستند را در جشنوارهٔ فیلم فجر به نام خودشان ثبت کند.
دغدغهٔ ما مستندسازان حاضر در جشنوارهٔ فیلم فجر، بهتر دیده شدن آثارمان است نه اینکه فقط جشنوارهٔ فجر نام بخش مستند را یدک بکشد و به کیفیت برگزاری این بخش توجهی نکند.
در راستای تقاضاهای مطرح شده، ما مستندسازان آمادگی داریم که در جلسه‌ای مشورتی با دبیر جشنوارهٔ فیلم فجر دربارهٔ هر کدام از تقاضاهای مطرح شده جزیی‌تر، پیشنهادات مبسوط خود را ارایه کنیم.
آقای عباسیان در پایان مجددا تقاضا داریم که فرصت باقی مانده تا برگزاری جشنوارهٔ فیلم فجر را دریابید و برای بهتر برگزار شدن بخش مستند راهکارهای بی‌اندیشید تا ما مستندسازان برخلاف سال‌های قبل پس از برگزاری جشنواره به خوبی از این دوره یاد کنیم.

جمعی از مستندسازان حاضر در جشنوارهٔ فیلم فجر، مهدی زمانپور کیاسری، محسن خان جهانی، شهرام علیدی، وحید چاووشی، رامتین بالف، فرشاد افشین‌پور، علیرضا کرمی، محمد حسین مهدویان.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز