خبرگزاری کار ایران

عبدالحی شماسی:

استعداد هنری و مطالعه نمایشنامه‌نویس باید هماهنگ باشد

کد خبر : ۳۵۸۳۲

نویسنده نمایش‌نامه مذهبی باید نسبت به آنچه به نگارش درمی‌آورد اطلاعات بالا و باور داشته باشد.

ایلنا: عبدالحی شماسی یکی از بازخوانان نمایش‌نامه‌های جشنواره صاحبدلان سه عامل مطالعه، جوهر هنری و باور به موضوع را شاخصه‌هایی مهم برای بالا رفتن کیفیت نمایش‌نامه‌ها با مضمون دینی عنوان کرد.
به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری جشنواره صاحبدلان، این نویسنده و کار‌شناس در ارتباط با نمایش‌نامه‌هایی که مورد خوانش قرار گرفته‌اند، گفت: در بررسی آثار به این نتیجه می‌رسیدیم که سطح و کیفیت آثاری که به جشنواره ارائه شده به نوعی پیرو جریان کلی نمایش‌نامه‌نویسی در کشور هستند.
وی افزود: نکته دیگری که وجود دارد این است که وقتی جشنواره‌ای موضوعی برگزار می‌شود کیفیت خاص خود را پیدا می‌کند و به لحاظ تعداد نفرات شرکت کننده چارچوب مشخصی پیدا می‌کند. در این شرایط نویسنده متن نمی‌تواند تخیل خود را در خصوص موضوع‌های گوناگون به پروار بیاورد که اینجا بحث خلاقیت و مطالعه بیشترین کمک را به نگارنده نمایشنامه خواهد کرد.
این کار‌شناس و نمایشنامه‌نویس با تاکید بر بحث مطالعه، اظهار کرد: استعداد و توان هنری هنرمند نیز باید با سطح مطالعه او هماهنگی داشته باشد، طبیعی است هرچه توانایی و هماهنگی میان این دو بالا‌تر باشد کیفیت کار بیشتر خواهد شد.
شماسی، نقش پژوهش‌های دانشگاهی را در این رابطه با اهمیت دانست و اظهار داشت: چون بحث مسائل دینی هم برای تولید آثار نمایشی از این دست در میان است، اعتقاد هنرمندی که اقدام به نگارش یا کارگردانی اثر می‌کند حائز اهمیت می‌شود و تاثیرگزاری بالایی درنتیجه نهایی و نمایش‌نامه تولید شده خواهد داشت.
این کار‌شناس در انت‌ها، گفت: نویسنده نمایش‌نامه مذهبی باید نسبت به آنچه به نگارش درمی‌آورد اطلاعات بالا و باور داشته باشد. در انتها تاکید می‌کنم برای اینکه کلیت اثر نوشته شده کیفیت بیشتری پیدا کند، نویسنده باید شاخصه‌هایی همچون مطالعه، جوهره هنری و باور و اعتقاد به موضوع داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز