خبرگزاری کار ایران

انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار بیانیه‌ای اعلام كرد:

برای حل بحران در سینما باید همه متحد شویم

asdasd
کد خبر : ۳۴۹۴۶

کسانی كه برای حفظ منافع خودشان به دنبال تغییر ماهیت تشکل قانونی خانه سینما هستند كاملا در اشتباه هستند.

ایلنا: شورای مرکزی انجمن تهیه‌کنندگان مستقل سینمای ایران با انتشار اطلاعیه‌ای باتوجه به شرایط بحرانی، همهٔ صنوف سینمائی و تهیه کنندگان سینمای ایران را به اتحاد فراخواند.
به گزارش خبرنگار ایلنا؛ متن این بیانیه بدین شرح است:
فکر می‌کنیم همة ما در اینکه سینمای ایران شرایط بحرانی دارد تردیدی نداریم. فکر می‌کنیم همة ما در اینکه ریشهً این بحران دلایل مختلف دارد، اختلاف نظر نداریم و می‌دانیم که فضای سیاست زدة امروز، این بحران را تشدید کرده است. اما در مقابله با این بحران به دلیل اختلافات موجود، صنوف درگیر با بحران تاکنون نتوانسته‌اند موضع گیری مشخص و روشنی برای برون رفت داشته باشند. انگار دستهایی ما را به جان هم انداخته‌اند تا از نبود اتحاد، عده‌ای دیگر بهره برداری کنند، عده‌ای که ثبات در سینما و اتحاد صنفی را مانع رشد خود می‌دانند و در فضای متشتت و آشفته می‌توانند به حیات خود ادامه دهند.

نمی‌خواهیم تمام تقصیر‌ها را به گردن مدیریت فعلی سینما بیندازیم، و سایرین را از خطا مبرا بدانیم. اما آنچه روشن است بی‌تدبیری این مدیریت در مواجهه با بحران و ورود بی‌منطق و توام با دشمنی در اختلاف داخلی صنوف در ایجاد این فضای متشتت بسیار موًثر بوده است. فضایی که راه را برای دخالت نیروهای خارج سینما و مخالف سینما آماده کرده و باعث فعالیت خارج از قانون بعضی از نهادهای داخل حکومت شده است. نهادهایی که به عناوین مختلف به خود حق دخالت دادند تا در مقابل قانون، تصمیمات فراقانونی بگیرند و این تصمیمات را حق خود بدانند و اکران و نمایش را با بحرانی دیگر مواجه سازند.
در چنین شرایطی وظیفة اصلی ما باید فارغ از همة اختلاف‌ها رسیدن به یک موضع مشخص و روشن در مقابل بحران باشد. موضعی که ما را به یک تصمیم گیری واحد برساند. برای رسیدن به این موضع مشخص و روشن در ابتدا باید همین قانون فعلی حاکم بر سینما را با همة انتقادی که به آن داریم به رسمیت بشناسیم و در مقابل تصمیمات فراقانونی حوزه هنری موضع بگیریم و نگذاریم این تصمیمات فراقانونی به فعالیت و عناصر خارج از سینما و مخالف سینما مشروعیت بدهند، این موضع گیری واحد به معنای آن نخواهد بود که اختلافات ما در داخل صنف حل شده و در همة موارد می‌توانیم کنار هم قرار بگیریم.
در مواقع بحرانی، اتحاد مقطعی بین نیروهای مختلف برای تخفیف بحران به معنای تفاهم و تائید مواضع یکدیگر نیست. ما در این شرایط نباید با بزرگ کردن موارد اختلاف بحران را تشدید کنیم، بلکه برعکس، فعلاً باید تصمیمی بگیریم که بحران تخفیف پیدا کند و راههای سوءاستفاده نیروهای مخالف سینما بسته شود.
تشدید این بحران به نفع هیچکس نیست. کسانی به دنبال تغییر ماهیت تشکل قانونی خانه سینما هستند به گمان اینکه منافع خودشان تامین شود، کاملاً در اشتباهند، آن‌ها باید از اتفاقات اخیر که بحران ابتدا خودشان را گرفتار کرد، درس عبرتی گرفته باشند و به این نتیجه رسیده باشند که باید فارغ از هر اختلافی به منافع کل سینما بیاندیشند و با هر تصمیمی که منافع سینما را به خطر می‌اندازد همراهی نکنند. کاری که ما نیز باید فارغ از اختلاف‌ها انجام دهیم و برای کاهش بحران بکوشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز