خبرگزاری کار ایران

عاطفه تهرانی در نقش مادام بواری به جشنواره تئا‌تر فجر می‌آید

کد خبر : ۳۴۲۸۵

عاطفه تهرانی، کارگردان نمایش «وقتی وودی آلن، مادام بواری را ترجیح می‌دهد» در نقش مادام بواری در سی و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر حضور دارد.

ایلنا: عاطفه تهرانی برخلاف نمایش‌های دیگری که به روی صحنه برده در جشنواره سی و یکم با نمایش رئال- کمدی «وقتی وودی آلن، مادام بواری را ترجیح می‌دهد» در جشنواره حضور دارد.

به گزارش ایلنا به نقل از ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی تئا‌تر فجر، تهرانی که با اجرای نمایش‌های فیزیکال در حوزه تئا‌تر شناخته می‌شود، ‌ این بار نمایشی رئال و دیالوگ محور را برای اجرا انتخاب کرده و دلیل این کار را تجربه کارگردانی و بازی در این گونه آثار می‌داند.
وی تاکید دارد، در نمایش «وقتی وودی آلن، مادام بواری را ترجیح می‌دهد» زیاد از حرکت دور نشده و این ویژگی در این اثر به نوعی متفاوت‌تر دیده خواهد شد.
تهرانی درباره انتخاب نمایشی کمدی می‌گوید: احتیاج داشتم با اجرای نمایشی در فضای کمدی احساس آرامش پیدا کنم. نمایشی که مانند دیگر آثارم لحظات تلخ و تراژیک نداشته باشد.
وی دلیل انتخاب نمایشنامه‌ای از سجاد افشاریان را سطح کارهای این هنرمند در فضای کمدی می‌داند و می‌گوید: از افشاریان خواستم نمایشنامه‌ای کمدی برایم بنویسد. او ایده این نمایش را در سر داشت که در‌‌نهایت تکمیل شد.
نمایش «وقتی وودی آلن، مادام بواری را ترجیح می‌دهد» درباره یک پرفسور ادبیات است که از زندگی خسته شده و نیازمند هیجانی در زندگی است. او نزد جادوگر می‌رود. پس از گشت و گذار در دنیای ادبیات، پرفسور شخصیت مادام بواری را انتخاب می‌کند.
سعید چنگیزیان، مازیار سیدی، کاظم سیاحی، نوید هدایت‌پور و عاطفه تهرانی در این نمایش بازی دارند.
سیامک احصایی به عنوان طراح صحنه، مریم عزیزی طراح لباس، محمد قدس برنامه ریز و مدیر پروژه و حامد حمید‌زاده و فرزاد فخرالدینی به عنوان آهنگساز در نمایش «وقتی وودی آلن، مادام بواری را ترجیح می‌دهد» با عاطفه تهرانی همکاری دارند. دستیار تهرانی در این اثر نوید هدایت‌پور است.
سی و یکمین جشنواره بین‌المللی تئا‌تر فجر از ۲۶ دی تا ۱۲ بهمن به دبیری سعید کشن‌فلاح برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز