خبرگزاری کار ایران

اکبر عالمی:

مدیریت مقطعی به جشنواره فجر ضربه می زند

کد خبر : ۳۴۰۳۱

معتقدم همه جشنواره ها و از جمله جشنواره فیلم فجر بررسی نقاط قوت و ضعف سینما را برعهده دارند و می توانند در جهت شکوفایی سینما نقش بسزایی داشته باشند.

 ایلنا،یک استاد پیشکسوت سینما معتقد است جشنواره ها بررسی نقاط قوت وضعف سینما را برعهده دارند ومی توانند درجهت شکوفایی سینما نقش بسزایی داشته باشند.

اکبر عالمی استاد پیشکسوت سینما در گفتگو با روابط عمومی سی ویکمین جشنواره فیلم فجر گفت: معتقدم همه جشنواره ها و از جمله جشنواره فیلم فجر بررسی نقاط قوت و ضعف سینما را برعهده دارند و می توانند در جهت شکوفایی سینما نقش بسزایی داشته باشند.

وی افزود: جشن همیشه خوب است و من آرزو می کنم همه روزه در این کشور جشن باشد؛ چرا که من یک پدر و یک معلم هستم وچه آرزویی برای یک پدر و یک معلم از این بهتر که همیشه در این کشور جشن و جشنواره برگزارشود. جشن باعث شادی دل ها و نزدیکی آدم ها می شود.

این استاد دانشگاه در پاسخ به این سوال که چه راه کارهایی را برای بهتر برگزار شدن جشنواره فیلم فجر پیشنهاد می کنید، تصریح کرد: نباید تداخل سلیقه ها موجب بی ثباتی سیاست های جشنواره شود.

* مدیریت مقطعی به جشنواره فجر ضربه می زند

وی با بیان اینکه با آزمون وخطا نمی توانیم هر ساله جشنواره فیلم فجر را رونق ببخشیم، به تغییر مدیریت های جشنواره اشاره کرد و یادآورشد: اگر دبیر جشنواره قرار باشد هر ساله تعویض شود، نمی توان به موفقیت زیادی رسید البته من نه طرفدار دبیر قبلی هستم و نه دبیر جدید را می شناسم اما معتقدم با تغییر مدیریت ها نمی توان به پایداری فرهنگی رسید. یکی از رازهای موفقیت این است که به سهولت مدیریت ها را تغییر ندهیم.

اکبر عالمی ادامه داد: ثبات مدیریت می تواند به سینمای ایران کمک کند، چرا که برای یک مدیر چند مدتی لازم است تا پیرامونش را بشناسد، حتی اگر فدریکو فلینی هم بخواهد مدیر شود لازم است 6 ماه صرف کند تا با محیط کارش آشنا شود. اگر قرار باشد مدیریت ها مقطعی باشند مطمئن باشید که به کارها لطمه خواهد خورد. البته باز هم تکرار می کنم گفته های من به این معنا نیست که بخواهم از مدیری طرفداری کنم، چرا که من هیچ کدام از مدیران جشنواره را نمی شناسم.

* کسانی که فیلم ارزشمند تولید می کنند، سرمایه کشور هستند

وی درعین حال اظهارداشت: باید به داشته های خودمان احترام بگذاریم و بدانیم همه کسانی که فیلم و اثر ارزشمندی را تولید می کنند، سرمایه های کشور محسوب می شوند و ما باید تمام قد برای احترام آنها بایستیم و سر تعظیم فرود آوریم. ما باید یاد بگیریم که به همدیگر حسادت نکنیم و می بایست این موضوع را در هر جشنواره ای تمرین کنیم. در این سی دوره از برگزاری جشنواره فیلم فجر، هرگاه سینماگری برنده شد، برخی ها به او حسادت کردند و کاری کردند که عرصه بر او تنگ شود.

این استاد دانشگاه درمورد بازار فیلم فجر گفت: در روزگار ما نوعی داد وستد به کمک رسانه ها در حال انجام است؛ از این رو دنیا تشنه دیدن فیلم هایی از مشرق زمین است؛ این در حالی است که کشور ایران همیشه مورد توجه جهان قرار دارد، بنابراین اگر ما بخواهیم در مورد سینما موفق باشیم نیاز به یک خانه تکانی اساسی داریم وهیچ گاه یک نفر نمی تواند به همه مجهولات سینمای ایران پاسخ دهد و لازم است که خردمندان این حوزه که به موضوع اشراف کامل دارند وارد میدان شوند و به سینما کمک کنند.

وی اظهار داشت: این گونه نیست که ما یک طرفه، بتوانیم فیلم های خودمان را به سایر کشورها بفروشیم و ارز وارد کشورمان کنیم بدون اینکه فیلم های آنها را بخریم یا در کشورمان نمایش دهیم. باید داد وستد فرهنگی اتفاق بیفتد، درحالی که ما با خرد جمعی می توانیم سینمای ایران را که مورد احترام همه جهانیان است به دیگر کشورها معرفی کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز